A
Jag tänkte byta 10 fönster rundt huset, en plans hus.
Jag vill ju ha vridfönster med aluminium, jag har nu haft 4 olika fönsterleverandörer och två har givit offerter på mailen,
När man jamför så kostar fönster och materealet ganska lika, ligger mellan 52-59000kr för allt men monteringen skiljer sig mycket, Från 35 - 67000kr , helt galet.

Alla säljare poengterar att deras fönster är dom bästa och kampanj just nu så du få ett special pris jabbedi jabbedi jabb. Men det som alltså utgör den store skillnad är monteringen.

Hur lång tid kan det ta två erfarna snikkare att montera 10 standar fönster?
Hur kan jag bäst pruta på monteringen om nu det skulle gå?
 
Det tar 2 dagar
 
  • Gilla
AbRhesus
  • Laddar…
surris
Beror på vad som ingår, rivning, montering, foder och smygar utvändigt/invändigt. Själva monteringen av fönstret tar inte lång tid om allt är färdigt och förberett.

Hoppas det inte är PVC...
 
  • Gilla
AbRhesus
  • Laddar…
A
surris mattias1jonsson skrev:
Beror på vad som ingår, rivning, montering, foder och smygar utvändigt/invändigt. Själva monteringen av fönstret tar inte lång tid om allt är färdigt och förberett.

Hoppas det inte är PVC...
Nej PVC vill jag inte ha utan trä med aluminium utsida.


Jobbet som dom ska göra är ju att byta befintliga fönster med nya och då måste dom ju riva foder, ta loss gamla fönstret och sätta dit nytt, sedan ny underplåt och nytt foder, målning ingår inte. Invändiga smygar klarar sig så dom behövs inte bytas.

Undrar om man bara ska köpa in fönstren skälv, anlita två snickare som byter åt mig, Måste ju bli billigare hur som helst.
 
surris
A AbRhesus skrev:
Nej PVC vill jag inte ha utan trä med aluminium utsida.


Jobbet som dom ska göra är ju att byta befintliga fönster med nya och då måste dom ju riva foder, ta loss gamla fönstret och sätta dit nytt, sedan ny underplåt och nytt foder, målning ingår inte. Invändiga smygar klarar sig så dom behövs inte bytas.

Undrar om man bara ska köpa in fönstren skälv, anlita två snickare som byter åt mig, Måste ju bli billigare hur som helst.
Bra:)
2 h per fönster skulle jag säga att det tar...men det är baserat på vad det tar för mig i tid
Bara ta in pris och kolla.
 
Jag skulle gissa att om du tar in en lokal snickare (med goda referenser, ingen du hittar via någon offerttjänst på nätet), så fixar han och en medhjälpare det på ett par dagar. Väljer du fastpris, så kanske 30 000 är rimligt, de behöver lite riskmarginal. Låter du dem jobba på löpande räkning, så kommer det att bli billigare. Ev. kan du ställa upp som medhjälpare själv.
 
  • Gilla
AbRhesus
  • Laddar…
Det tar 2 dagar ink allt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.