Köpte en likadan för några månader sedan, tung som skam... Men köpte hårdvaxolja på samma ställe, slipa först en gång, på med olja, slipa de som rest sig dagen efter o på med ett till lager, gjorde så 3 gånger o sista gången tog ja fram polermaskinen o hävde mig på, fin som snus ännu :)
 
Ser att det var 7 år sedan jag tipsade om hårdvaxolja. Måste säga att vi är oerhört nöjda med den lösningen. Vi har 9 m bänkskiva, varav ca 1,5 har oljats om, resten är fortfarande i mycket bra skick. Inga fläckar, inga repade/slitna ytor. Dock, det gäller att välja rätt hårdvaxolja. Osmo är det som gäller för vår del, har prövat två andra märken (glömt namnen tyvärr) och de var värdelösa.
 
Osmo hårdvaxolja är helt klart det bästa :)
 
Vi har köpt en obehandlad ekskiva och hårdvaxolja, enligt monteringsanvisningarna ska man behandla undersidan. Hur har ni som har hårdvaxolja gjort?
 
  • Gilla
bpconstruction
  • Laddar…
S straffarbete skrev:
Vi har köpt en obehandlad ekskiva och hårdvaxolja, enligt monteringsanvisningarna ska man behandla undersidan. Hur har ni som har hårdvaxolja gjort?
Det ska man göra annars är det stor risk att den slår sig.
 
S sixten88 skrev:
Det ska man göra annars är det stor risk att den slår sig.
Ok, kanske i alla fall kan nöja mig med 1 lager och använda den billigare golvoljan jag ändå har hemma, och spara top oil till ovansidan..
 
H
M Fru_Skogsberg skrev:
Låter intressant med bivax. Fler som har erfarenhet av det?
Använder bivax, tycker att det är absolut bäst!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.