Hej har en stiga st 26 j som trilskas. Jag har sökt runt på hur man ställer in trimmar men hitta bara för större maskiner som har L H skruvar... På denna finns det bara en skruv och sen den vid gasvajjern(tomgång). Problemet är sån att jag får igång den men måste ha full choke och Så fort jag ger gas så dör den. Varm som kall. Jag har justerat på den där skruven och lyckats få igång den så pass att den går både på tomgång och fullgas. Men nästa gång måste jag göra om hela proceduren igen vilket tar ganska lång tid. Har haft denna i 3 år.. Första året gick den felfritt och året efter börja den krångla men funka om jag bara gav den mer choke. Nu vill den inte alls :( några funderingar? Nå mer information ni vill ha?

Jag har bytt tändstift. Bränsleslang+filter. Gjort rent luftfilter. Blir för övrigt ingen skillnad med filtret av.
Har skruvat isär förgasare och gjort rent.
 
A
Köp en ny förgasare,enklaste lösningen,går säkert att bara byta membran,packningar mm,men en ny förgasare blir inte mycket dyrare;)
 
Ok och vart kan man hitta sånt? Och hur vet man vilken modell man ska ha?
 
Har en liknande stiga också utan ställskruvar. Helt värdelöst men brukar få hyfsad gång genom att ställa chocken rätt högt och låta den ha fått upp tempen innan man börjar använda den.

Följer tråden nyfiket om du får ordning på din trimmer med ny förgasare :D. Kan kanske vara värt det även om jag helst skaffat en annan trimmer egentligen :crysmile:.
 
Jag lyckades hitta en makita trimmer med batteri för billig päng till iår så har kört med den. Har dock ett parti i en slänt som den inte mäktar med så därav vill jag ha igång denna. Har kontakt med en stiga verkstad här å väntar på svar om reservdelar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.