S spamb skrev:
Hej. Kan man ställa in larmet så att hallen har en viss fördrojning så att man hinner trycka in koden, men övriga ytor löser ut larmet på direkten?
Ska huvudenhet vara undangömd, så att inbrottstjuvar inte kan slå sönder den innan den skickar larm ut?
Japp, det kan man.

Och japp på andra frågan också, definitivt fördelaktigt att ha huvudenheten på en mindre öppen plats. Men huvudsaken är att den är inom larmat område så larmet går innan de kan ha åverkan på den.
 
C chrille-gäddan skrev:
Om du inte slår prefix utan kod direkt så funkar det att larma av/på via knappsats. Men det står inte vilken användare i notisen.
Hmm är detta någon inställning? Detta fungerar inte för mig nämligen.
 
Tror inte det är en inställning.
Kanske är huvudkoden som behöver användas (min användare har samma kod som jag använder som master överallt)
 
Håller på och bygger hus och har nu en ställning på plats. Funderar på att passa på att köpa ännu en street siren och montera den högt upp på nocken nu när jag kommer åt enkelt. Kan jag då koppla in den i mitt befintliga system när jag flyttar till nya huset? Eller måste jag hålla in någon parningsknapp så att jag ändå måste upp till nocken och mecka?

Någon som vet?
 
S SolenSkiner skrev:
Någon som förstått om Ajax kommer lansera så det tas bilder via motionCam vid brand?
Undrar samma sak. Kan man inte verifiera brand via kameran så försvinner ju halva vitsen. För jag antar att det inte går i dagsläget?
 
M Melwin skrev:
Undrar samma sak. Kan man inte verifiera brand via kameran så försvinner ju halva vitsen. För jag antar att det inte går i dagsläget?
Nej, det går inte i dagsläget. Pratade med Safeland om detta och de har lobbat för att få in den funktionaliteten, men kunde inte säga när det kommer.
 
  • Gilla
Melwin och 1 till
  • Laddar…
L Lund skrev:
Håller på och bygger hus och har nu en ställning på plats. Funderar på att passa på att köpa ännu en street siren och montera den högt upp på nocken nu när jag kommer åt enkelt. Kan jag då koppla in den i mitt befintliga system när jag flyttar till nya huset? Eller måste jag hålla in någon parningsknapp så att jag ändå måste upp till nocken och mecka?

Någon som vet?
Du behöver trycka på power knappen när du parar med huben.
Men varför inte köpa huben nu och para korrekt, sedan stäng ner hub tills allt annat är klart?
 
C chrille-gäddan skrev:
Tror inte det är en inställning.
Kanske är huvudkoden som behöver användas (min användare har samma kod som jag använder som master överallt)
Lär vara så för huvudkoden fungerar fint även för mig direkt
 
Har just fått igång vårt Ajax larm. Funderar på hur man kan tillfälligt stänga av en brandvarnare om man som ex håller på med något som rycker i köket. Har bara hittat att man kan ta bort enheten helt och det känns lite drastiskt.
 
V viggen_l skrev:
Har just fått igång vårt Ajax larm. Funderar på hur man kan tillfälligt stänga av en brandvarnare om man som ex håller på med något som rycker i köket. Har bara hittat att man kan ta bort enheten helt och det känns lite drastiskt.
Såg en notis om att man i den senaste firmwaren skulle kunna avaktivera enheter. Ingen aning om när den släpps dock.
 
C chrille-gäddan skrev:
Du behöver trycka på power knappen när du parar med huben.
Men varför inte köpa huben nu och para korrekt, sedan stäng ner hub tills allt annat är klart?
Okej, tack då vet jag.
Har redan Ajax i mitt nuvarande hus med hub och allt och tänkte bara passa på att sätta upp en sirén nu när jag kommer högt upp med ställning. Men då måste jag ändå upp sen :D
 
L Lund skrev:
Okej, tack då vet jag.
Har redan Ajax i mitt nuvarande hus med hub och allt och tänkte bara passa på att sätta upp en sirén nu när jag kommer högt upp med ställning. Men då måste jag ändå upp sen :D
Har inte gjort det själv, men du kan säkerligen koppla den till din nuvarande hub, sedan stänga den som enhet i hubben och sätta på när ni flyttat.
 
Shakula Shakula skrev:
Har inte gjort det själv, men du kan säkerligen koppla den till din nuvarande hub, sedan stänga den som enhet i hubben och sätta på när ni flyttat.
Smart tänkt, värt att kolla!
 
Skärmdump av systemmeddelanden om förlorad och återställd anslutning för en garageportsöppnare.
L Lund skrev:
Okej, tack då vet jag.
Har redan Ajax i mitt nuvarande hus med hub och allt och tänkte bara passa på att sätta upp en sirén nu när jag kommer högt upp med ställning. Men då måste jag ändå upp sen :D
men lägg in och para sirenen nu i nuvarande hus men montera upp på fasaden på nya huset?
Du får felmeddelande om lost Connectiction men inte värre än så.
 
Lucky2015
Johanox1 Johanox1 skrev:
Har inte installerat min StreetSiren ännu. Vet någon om man kan ställa in den så att den bara används när alarmet är aktivt och inte under nightmode? 100% av våra falsklarm är när vi har nightmode igång. Skulle vara trevligt om grannarna slipper vårt eviga falsklarmande :)
Nej det går inte. Med lägg fördröjning innan larmet går så slipper du detta problem. Antar att du även har en inomhussiren. Då kan du ställa in fördröjning så att det exempelvis piper en signal i 20 sekunder som uppmärksammar dig på att stänga av larmet. Om du inte gör det inom denna tid så utlöser larmet. Du ställer in fördröjning under varje sensor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.