Karlia
I mina betongväggar fungerar inte plastkrokarna ovan men prova, det är enklaste sättet. Till lätta saker brukar jag borra ett fint hål, sätta en träpinne i och sedan slå i en spik i träpinnen.
 
undine
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det finns tavelkrokar för betong man kan hamra in. Runda vita stora som en tumnagel, med en krok nertill. Sitter med tre cm-långa stift som hamras in.
[bild]
Sånadär är ju helt värdelösa :( Jag har aldrig fått dem att fungera.
Betongen är ju stenhård, att slå in dem går inte. De böjs bara.
:sweat:
 
shc shc skrev:
hur döljer man sen de hålen? Vill ju inte ha små fula hål i mina fina nya tapet :(
Vill du vara extra noggrann kring hålen så skär du ett + i tapeten och viker upp hörnen, borrar och pluggar.
Behöver du sedan återställa så viker du tillbaka tapeten och fäster med lite tapetklister.
 
3 mm väl?

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det finns tavelkrokar för betong man kan hamra in. Runda vita stora som en tumnagel, med en krok nertill. Sitter med tre cm-långa stift som hamras in.
[bild]
 
Tre stycken stift, vardera en cm långt menade jag. Möjligt att de rent av är lite kortare än så, men jag menade alltså inte att varje stift är tre cm långt.
 
3M har en sorts kardborreband som man tejpar upp på både tavla (i detta fall spegel) och vägg. De lämnar dessutom inga spår efter sig. Varje par av dessa klarar 2,8kg (tror jag) så med flera så klarar man större vikter också. Inget för bokhyllor, men tavlor och små prydnadshyllor fungerar bra hemma hos oss i alla fall.


Edit: här finns en länk: https://www.clasohlson.com/se/Tavelupphängning-Command/p/44-3458-2
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.