Har en Bosch diskmaskin med ett vred i framkant nertill på utsidan av maskinen som jag inte vet vad det har för funktion. Någon här kanske vet?
 
  • Närbild på en vit Bosch diskmaskins vred med pilar som indikerar rotation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det är en skruvmekanism för att reglera höjden på bakre stödbenet. Medurs = höjning därbak och tvärt om. Det brukar vara en vanlig spårmejsel som passar, på nyare modeller finns det även fattning för 6-kantshylsa 10 mm.
 
  • Gilla
Augusti19
  • Laddar…
Tack för snabbt svar! Hade hoppats på att det var för att lossa den nedre fronten så jag kommer åt att rengöra men så var ju inte fallet då dessvärre
 
Sockeln/frontplåten där nere kan du ta bort rätt enkelt, sitter troligen några skruvar i höger- och vänsterkant som du lossar.

Faktum är att jag sitter just i denna stund och installerar en ny Bosch, försöker tyda rebusarna man valt att ha som installationsanvisning.... som det ser ut på bilden är vad som gäller för den nya men dt var ungefär likadant på vår 10-15 år gamla Bosch som ersätts.

Illustration av installationsinstruktioner för en diskmaskin med steg-för-steg bilder på montering av sockeln och anslutning av komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.