Hej ha fått lite ångest beställt 3lager eps100 tanken var att ha 10cm betong men nu när jag kollar ligger jag på ca 9cm ut vid lstöden..
Går i tankarna att byta ut den översta skivan mot en som är 50mm så jag får kring 14cm betong. Vad behöver jag mer fixa isf?? Har 6150 armeringsnät. Behöver jag dubbelarmera nu om jag ska gå upp i platt tjocklek??
Jag ska ha golvvärme och en billyft tanken var att skära bort ett lager på isoleringen så jag fick 20cm betong just där jag tänkte placera den.
 
9cm vid kantbalken? Är det stomme på plattan, eller annan konstruktion (inuti befintlig byggnad)?
Om det finns kantbalk med så är inte 9cm så illa på resten, vanligt garage bara?
 
Där billyften skall stå bör du ha s200 kvalitet, gör som du tänkt med ett lager mindre cellplast, i med en matta i hålet och sen blir det ett lager till med armering när du lägger ut resten mattor på nästa lager,
 
K Kaboff skrev:
Där billyften skall stå bör du ha s200 kvalitet, gör som du tänkt med ett lager mindre cellplast, i med en matta i hålet och sen blir det ett lager till med armering när du lägger ut resten mattor på nästa lager,
Tänker du att jag lägger s200 från makadam och upp alltså 2st skivor? Hur stort fundament ska man göra? Foten på pelaren är 50x40
 
Edit: blir det inte dumt att skära genom till makadamlagret? Jag får ju ingen överlapp på isoleringen isf. Ger det nåb skillnad att byta ut andra lagret till s200? Eller typ en markskiva?
 
Tänk dig att du lägger skivorna som en pyramid så får du överlapp även om det går någon m2 mer på undre lagret,
Skulle nog göra uttaget på 1m2 per pelare (2pelare) men skulle armera ordentligt då det blir endel brytningar i plattan
 
  • Gilla
atomlab
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.