Ett 50x50 fönster i duschhörnan !!
Hej ;D
Vet att detta är som att "svära i kyrkan" MEN när vi planerar badrummet så finns det ingen annan (bra/snygg) lösning än att duschhörnan hamnar där vi också har ett 50x50 fönster som står på högkant....( eh alltså med hörnet uppåt..fattar ni..? ) Fönstret är ej öppningsbart och sitter 150 cm från golvet. Givetvis kaklar vi fönstersmygen men vad mer kan man göra ?
???
tuut på er
 
ta absolut ett aluminiumfönster och var noga med att täta mot (om ni nu måste ha ett fönster där :) )
 
Huuuh Måste det vara ett aluminium....det sitter liksom ett redan ett vanligt fönster där. Går det inte att försegla med nån lack ? Vad händer när man lägger på tätskiktet..?
???
 
Aha ... Trodde Ni skulle köpa ett. Målningsbehandlingar är inte min starka sida, så jag passar. Min tanke var att gå med tätskiktet mot fönstret och göra ett "vik" mot detta.
Sorry - målning är jag som sagt för svag på.
 
Kanske även ska säga att anledningen till att jag nämnde alu-fönster var att vi bodde i en brf från 40-talet där det var ett fönster i dusvhplatsen. Vi testade att måla den med en specialfärg från en måleributik samt lägga mjukfog mellan glaset och bågen, men det funkade inte. Det slutade med att vi fick skrapa om och måla om fönstret och sätta upp "gardiner" (moddade duschdraperier).
 
Fönster i duschen är ingen hit. Försök hitta en annan placering. Då slipper ni framtida bekymmer. ;)
 
Går inte dä ä försent. ..... :-/
 
Va kan ett aluminiumfönster 50x50 kosta tros...?? :-*
 
hempel skrev:
Va kan ett aluminiumfönster 50x50 kosta tros...?? :-*
G & B i Rottne tar 580:- för ett underhållsfritt fönster fast då är det 600 x 600 mm. Kolla med dom vad de vill ha för ett i ditt format. ;)
http://www.gob.se/
 
Verkligen svinbilligt (även om man får betala tillägg för extra isoleriat, vilket kan vara bra att ha i ett badrum).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.