Handyman 1 skrev:
Även min erfarenhet,konstigt kan tyckas,verkar som att elbolagen vill att man byter leverantör varje gång avtalet ska förnyas:thinking: trogen kund belönas icke!
Jag har som jag skrivit tidigare haft Telinet sedan 1/10 förra året.
Nu i veckan ringde Compricer och undrade hur jag tänkte göra.
Och jag vet ju att man måste byta varje år för att få "introduktionsrabatten".
Så nu har de anmält byte till Svealand för mig fom 1/10 i år.
Och uppmanat mig att själv också anmäla uppsägningen till Telinet för att den skall bli giltig.

Så igår kom ett mail från Telinet med bl.a. detta innehåll:
E-postmeddelande från Telinet Energi som erbjuder en andra chans och kontaktinformation.

Så ja, varför skall vi behöva byta leverantör för att få bästa priset?
I andra sammanhang kan man ju få "trogen kund"-förmåner.
Och då skulle både kunden (jag själv) och leverantören slippa besväret med dessa byten.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Nu har jag suttit med rörligt avtal sedan mitt fastpris avtal löpte ut och jag känner att jag "syndat" tillräckligt länge och måste ta tag i elavtalet och göra ett aktivt val, frågan är då bara vilket val jag ska göra? :)
Fastpris lär inte vara aktuellt just nu pga fel period på året så det får bli ett rörligt avtal, jag har kikat på Tibber, Greenely samt de billigaste bolagen via Elskling. Det som ligger lägst i pris för mig är Cheap Energy, Svealands Elbolag, Telinet, Telge Energi, Greenely och Stockholms Elbolag och efter lite efterforskning så verkar Cheap, Svealands och Stockholms elbolag ha samma ägare och omdömena på dessa verkar inte så lovande..
Telge Energi har också en del negativa omdömen bla med att de enligt avtal kan göra prisändringar under ens avtal..
Telinet verkar en del i tråden tycka funkar bra/OK?
Hur hade ni resonerat?
Sen gäller det såklart att hålla koll på uppsägningen om 1 år
 
A
Har haft telinet tidigare,inga problem för mig,sa upp avtalet i tid när jag bytte till lumo energi.
 
  • Gilla
erix0n
  • Laddar…
tack för svar, låter bra
 
Så här långt är jag nöjd med Telinet. Har haft dem i kanske 3-5 månader nu.
 
  • Gilla
erix0n
  • Laddar…
Prisspecifikation från Telinet Energi med rörligt pris och årlig kostnad, innehållande detaljer som spotpris, påslag och rabatter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmbild av elbolaget Greenelys kampanj med rörligt pris och prisspecifikation, inklusive total månadskostnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


vad hade ni valt?
Greenely verkar överlag ha bättre omdömen men jag kanske får ett bättre pris med Telinet..?
 
det blev tillslut Greenely - får se hur det funkar, man kan ju alltid byta igen :)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Man SKA byta varje år tydligen,bra priser gäller bara nya kunder! trogen kund betyder ingenting ;)
 
uppenbarligen :)
Vattenfall gjorde ett litet försök att matcha priserna fått men gick bet, dom ville ringa om ett år så antar att dom har koll på läget ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.