hej,
Har läst en hel del här på forumet om kameror och var först inställd på Arlo men tror inte det är den lösningen jag ska ha.
Så, det verkar som Unifi G3 är den kamera som jag ska ha. Men vad krävs för utrustning för att den ska funka?
Jag vill inte ha en PC som står och snurrar eftersom jag ska ha övervakningen på landet.
Har läst om Cloudkey, kan man konfa den via telefon?
Kommer det att funka med 1080p via mitt 4g modem?

Så vad jag vill:
Komma åt kameran/ kamerorna remote - live feed
De ska reagera på rörelse och skicka notis isåfall till min telefon
Bra att komma åt inspelad video remote

All the best
 
Hej!
Funderar också på att gå all-in på UniFi, både nätverk och övervakning. Det du behöver är en Cloudkey Gen 2 samt en POE-switch. Den spelar in och låter dig konfigurera upp hela systemet. Om du kan confa via en app vet jag inte men i browsern på datorn går det. Att se inspelade klipp kan du i alla fall göra via en app.

Hur det fungerar med 4G-modem vet jag tyvärr inte.
 
Aha ok - som jag misstänkte. Vill helst slippa konfa nätverk i stugan. Får bli en Arlo Pro 2 då trots dess brister.
Eller en Arlo Go 4G.
 
åtelkamera kanske?
Jag ska så fort som jag får några minuter över sätta mig med en Pi och se om det funkar som jag vill men då behöver man ju iofs ett nätverk och det ville du ju inte ha
 
H Husbyggare1000 skrev:
Aha ok - som jag misstänkte. Vill helst slippa konfa nätverk i stugan. Får bli en Arlo Pro 2 då trots dess brister.
Eller en Arlo Go 4G.
Vad menar du med konfa nätverk? för att se live måste du ju ha ett nätverk som är åtkomligt från utsidan så att säga.
 
L Lund skrev:
Hej!
Funderar också på att gå all-in på UniFi, både nätverk och övervakning. Det du behöver är en Cloudkey Gen 2 samt en POE-switch. Den spelar in och låter dig konfigurera upp hela systemet. Om du kan confa via en app vet jag inte men i browsern på datorn går det. Att se inspelade klipp kan du i alla fall göra via en app.

Hur det fungerar med 4G-modem vet jag tyvärr inte.
Funkar jättebra via 4G också
 
leby leby skrev:
Vad menar du med konfa nätverk? för att se live måste du ju ha ett nätverk som är åtkomligt från utsidan så att säga.
Hej, jag menar att jag måste köpa en PoE injector, Cloudkey gen 2 +, dra nätverkskabel till kameror. Sedan en PC för att konfa Cloudkey?

Detta blir lite dyrare än vad jag tänkte, samt jag misstänker att det blir strul varje gång det varit strömavbrott. Kanske måste köpa en ups till 4g routern?

Av den anledningen blir jag frestad av att köpa antingen:
Reolink argus 2 (trots brister i motion detection), helt trådlös med pir samt lokal lagring
Eller:
Imou looc, nätanslutning via USB men verkar annars vara en ok kamera för stugan.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Funkar jättebra via 4G också
Ok - tack då vet jag
 
richardtenggren
Unifi Dream Machine (PRO?) funkar ju också, jag har beställt en Pro samt en nanohd som ap. Då behöver man inte cloudkey.

Tyvärr saknar UDM Poe, men det går ju köra med injektor eller Så får man köpa till en us-16-150 typ, så kommer nog jag göra.

Fördelen med UDM är att den har NVR-funktion med, och ett 3,5” hdd slot.
 
H Husbyggare1000 skrev:
Hej, jag menar att jag måste köpa en PoE injector, Cloudkey gen 2 +, dra nätverkskabel till kameror. Sedan en PC för att konfa Cloudkey?

Detta blir lite dyrare än vad jag tänkte, samt jag misstänker att det blir strul varje gång det varit strömavbrott. Kanske måste köpa en ups till 4g routern?

Av den anledningen blir jag frestad av att köpa antingen:
Reolink argus 2 (trots brister i motion detection), helt trådlös med pir samt lokal lagring
Eller:
Imou looc, nätanslutning via USB men verkar annars vara en ok kamera för stugan.
Ok, tror du kan konfa med telefon men i övrigt så är det ju korrekt. Jag använder samma Cloudkey till två hus. Nu har jag iof fast VPN mellan husen men med publik IP så går det nog ändå. Tänkte ifall du vill ha kamera hemma också...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.