Kul idé med utlottning
1. rengöra trall, utemöbler, stenläggning, fasad, taktvätt, bil och båt.
2. Alldaglig användare
3. Mellan eller kanske stor
/Fredrik
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
A Arvid och Anna skrev:
Kul idé med utlottning
1. rengöra trall, utemöbler, stenläggning, fasad, taktvätt, bil och båt.
2. Alldaglig användare
3. Mellan eller kanske stor
/Fredrik
Tävlingen är avslutad sedan 3v, tyvärr ;)
 
  • Haha
Arvid och Anna
  • Laddar…
Idag kom terasstvätten också (y)

En Bosch terasstvätt AquaSurf 280 förpackning framför verktygstavla.
 
  • Gilla
p-pennan och 1 till
  • Laddar…
Och där slutade tvätten att starta! :thinking:
Tvättat av bilen i Max 5min. Hämtade en hink vatten och sprutade lite medel på fälgarna. När jag sedan skulle starta tvätten händer inget längre...
Det blev ett kort test!
Högtryckstvätt framför en nyligen tvättad mörk bil med fokus på fälgarna.
 
  • Ledsen
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
p-pennan p-pennan skrev:
Och där slutade tvätten att starta! :thinking:
Tvättat av bilen i Max 5min. Hämtade en hink vatten och sprutade lite medel på fälgarna. När jag sedan skulle starta tvätten händer inget längre...
Det blev ett kort test!
[bild]
@Marlen Eskilsson
Finns det någon garanti på tvättarna eller någon kontakt man kan ringa? Borde hålla för mer än 2 båtar och ca 10 biltvättar...
 
A
Är det den Norska tvätten:thinking:
 
Handyman 1 skrev:
Är det den Norska tvätten:thinking:
Stämmer bra. AVA P60
Nu fick min gamla Hamron från Jula rycka ut och tvätta klart bilen...
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
p-pennan p-pennan skrev:
@Marlen Eskilsson
Finns det någon garanti på tvättarna eller någon kontakt man kan ringa? Borde hålla för mer än 2 båtar och ca 10 biltvättar...
Ja, det är @Annelie Hultberg som har kontakterna. Jag ber henne kolla på måndag! Har du någon uppfattning om vad det kan vara som gått sönder? Den startar alltså bara inte?
 
F
p-pennan p-pennan skrev:
Stämmer bra. AVA P60
Nu fick min gamla Hamron från Jula rycka ut och tvätta klart bilen...
Då blir det ett riktigt dåligt betyg till den ändå relativt dyra tvätten då. Jag har den större AVA tvätten, får se hur länge den håller. Tycker att den levererar bra så här långt trots att den är lite plastig.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ja, det är @Annelie Hultberg som har kontakterna. Jag ber henne kolla på måndag! Har du någon uppfattning om vad det kan vara som gått sönder? Den startar alltså bara inte?
Hängde upp handtaget på tvätten medan jag hämtade en hink vatten, när jag ca 5min senare skulle använda den kom inget tryck. Testat nu igen ca 30 min senare med samma resultat. Den gamla tvätten fungerar i samma uttag så det är inget fel på elen.
 
F fsn skrev:
Då blir det ett riktigt dåligt betyg till den ändå relativt dyra tvätten då. Jag har den större AVA tvätten, får se hur länge den håller. Tycker att den levererar bra så här långt trots att den är lite plastig.
Den har fungerat bra tycker jag, upplevs lite tung när man måste lyfta den, men funktionen har varit helt ok tills den bara dog....
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den?

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Vem vann
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Tack för alla tävlingsbidrag! Nu är juryn klara och har utsett följande medlemmar till att testa vidare varsin högtryckstvätt:

fsn AVA P80 Master X-Large, bundle
Fadai Ryobi RPW 150XRB
Pacman42 Nilfisk C135.1
FredrikR Kärcher K7 Premium Full Control Plus
Thomas59 Bosch GHP 5-75 X
SueCia Kärcher K5 Full Control Flex
fremax Husqvarna PW 360
Robert-san01 Bosch GHP 5-65 X
p-pennan AVA P60 MASTER +
Nya Torpane Biltema HPC 110B
flaxie Husqvarna PW 235
tveksamt Ryobi RPW 120B
chrille-gäddan Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
chokonanana Biltema HPC 120B
C.Lundin Stihl RE130 Plus
Lexington Bosch Advanced Aquatak 160
Nyrostad Stiga HPS 235R
jcalfred AVA P55 Go+

Tänk på att fylla i er profil med korrekta adressuppgifter så att högtryckstvättarna hamnar rätt.
 
Jag kan berätta att Biltema tvätten har löst ut jordfelsbrytaren hos oss varje gång jag testat den... ingen annan elektrisk enhet har någonsin gjort det. Och då har jag testat flera olika uttag också. Ingen annan belastning på säkringen. Trodde det var vatten kvar i den från transporten först, men har fått torka ut ordentligt. Det måste vara vattenläckage i den någonstans eftersom man kan köra den allt ifrån 1 till 10 min men någonstans där emellan slocknar hela huset. Känns livsfarlig så gav upp på testandet. Vår 20 år gamla Kärscher har tagit tillbaka sin plats ;)
 
Höjden av otur, vinner nåt i en tävling så är vinsten nåt från Biltema.
 
  • Haha
  • Gilla
chokonanana och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.