Förra helgen så blåste det på nått sätt ut glöd från grillen som resulterade i att trallen tog eld.
Funderar nu på att kapa upp trallen,fylla med grus och lägga marksten på en bit under grillen.

mör det någon annan som testat detta?
 
Tomture61
Nu vet jag inte om du har brännmärken eller värre men varför inte lägga lösa tunna klinkerplattor eller dylikt för utebruk.
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Nu vet jag inte om du har brännmärken eller värre men varför inte lägga lösa tunna klinkerplattor eller dylikt för utebruk.
det brann hål i trallen. Ca 1dm2.
Också vill ja att stenen ska vara i samma nivå som trallen. Vill inte ha någon kant även om den blir liten.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Att byta det dåliga trät och lägga en grillmatta kanske? [länk]

Nja,ja börjar gilla idén om att ”fälla in” marksten.
Dom där grillmattorna är ju inte speciellt snygga.
 
Tomture61
Tror att om du enbart fyller på med grus eller samkross kommer detta att röra på sig , åt sidorna / nedåt .
Hur ser det ut under din altan , lerjord eller vad ?
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Tror att om du enbart fyller på med grus eller samkross kommer detta att röra på sig , åt sidorna / nedåt .
Hur ser det ut under din altan , lerjord eller vad ?
själva markarbetet har jag koll på,tänkte mer om nån gjort nått liknande och hade bild på det
 
Jag såg någon här på forumet som gjort precis det du beskriver för inte så längesedan men jag kan inte hitta igen tråden, tyvärr. Hoppas den som skrev ser detta!
 
  • Gilla
Hahne
  • Laddar…
JonasZent JonasZent skrev:
Nu så! Bättre att söka i Google än direkt här på sidan!

[länk]

Tack! Det där var ju jäkligt snyggt
 
  • Gilla
Taxture
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.