Funderar på att köra samma pump i garaget som i kåken (145 kvm) en Mitsubishi F35.

Garaget är 65kvm, betonggolv, 2,4 takhöjd, 70mm isolering.

Är det värt att lägga någon extra peng på en kraftigare pump med mina förutsättningar?

Hade tanke på att skaffa en Bauhauspump Ambista men osäker på om den räcker.
 
A
FH´n är bättre alla dagar
 
Absolut bättre. Nöjd med Mitsubishin idag.
Dock vill jag få ut något av en dyrare pump men osäker på om så blir fallet.
 
A
jo du får ut mycket mer inte minst på sikt
 
Köpte en Diakin x35.
 
Frågan är hur pass lönande det är att skaffa en pump som har mer än dubbel effekt i ett mindre rum. Vet en som placerade en luftvärmepump i ett ca 6 kvm rum med stängda dörrar på vintern för att spara på elkostnaden. Som sedan beklagade sig att man sparade ingen elkostnad. Men så lyssnade de på en elektrikers förslag som egentligen bara ville tjäna på arbetet. Då det var elektrikern som köpte in de två LLvärmepumparna.

Sedan är frågan om det är för man vill ha en större pump för att snabbt höja värmen och annars ha den på sparlåga. Men det kanske är som bilar. Där man oftast köper en med betydligt kraftigare motorer. Än vad man kan och får köra.
 
Redigerat:
Priser var 9900:-. Ser att kapaciteten var långt högre än vad jag behöver men om vi på sikt bygger om till gästhus , fristående byggnad, så är det ingen nackdel. Kanske hade varit viktigare att välja en energisnål pump än en stor ..
 
L Lagerström skrev:
Priser var 9900:-. Ser att kapaciteten var långt högre än vad jag behöver men om vi på sikt bygger om till gästhus , fristående byggnad, så är det ingen nackdel. Kanske hade varit viktigare att välja en energisnål pump än en stor ..
Får man fråga vem som säljer FH35 för det priset?
 
A Anders_Nilsson skrev:
Får man fråga vem som säljer FH35 för det priset?
Det var på Polarpumpen. Kollade dagen efter dock, priset var då ca 17000 med wifistyrning. Vet inte om det var av misstag eller väldigt tillfällig kampanj.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.