Hej,

Tänkte köpa Alcro Pashmina och måla tak, väggar och lister, eventuellt också fönstret i en liten lägenhet på 19kvm. Allt blir helmatt i samma nyans/färg. I nuvarande lägenhet har jag helmatt i tak och väggar, men neutral vit NCS S-0500 N på lister. Kan det bli snyggt tror ni att måla allt i samma?
 
Nej. Det kommer se taffligt ut. Samma kulör kan du komma undan med om du varierar glansen lite. Men samma kulör och glans kommer se ut som om Mr. Bean detonerat en färgburk i rummet. Osar amatörjobb om det. Men det är bara min åsikt. Naturligtvis kan du måla som du behagar!
 
Ojdå, då blir det samma kulör enbart. Vilken färg ska jag använda ifrån Alcro om jag ska måla lister som redan är vita, samt en gammal brun badrumsdörr? Tänkte använda det gamla receptet för kulör AD 27 Älva.
 
J Jojken1 skrev:
Ojdå, då blir det samma kulör enbart. Vilken färg ska jag använda ifrån Alcro om jag ska måla lister som redan är vita, samt en gammal brun badrumsdörr? Tänkte använda det gamla receptet för kulör AD 27 Älva.
Alcro v-mill till snickerier.

Disclaimer, har du barn? Jag har också haft matt färg på vägg och det matchar inte med barn. Bara du nuddar väggen så blir det märke, går knappt att tvätta bort och då tvättar du istället bort färgen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.