Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Byggahus.se har ju nyligen genomfört ett test av fläktar, så den här veckan tävlar vi ut några av de testade modellerna, även den som blev "Bäst i test"! De tre som tävlas ut är Xiaomi Smart Standing Fan 1C, Honeywell HYF290E4 och North bordsfläkt.

Du kan läsa hela testet här: Test fläktar - vi utser den bästa fläkten 2020

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna en av fläktarna, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vad innebär oscillering?
Svaret kan du lista ut genom att läsa artikeln.

Vinnaren utses fredagen den 21 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Svar :att fläkten svänger fram och tillbaka .
Motivering: Är pappaledig med vår lilla krabat på 10 mån han har ingen susning om hur skönt det är för honom med en rejäl fläkt . Han behöver en rejäl pust i sommarvärmen ! :heart:
 
ullet
Oscillering innebär att något rör sig fram och tillbaka (i detta fall, fläkten svänger från sida till sida).

Dottern på 7 år frågade här om dagen varför vi inte har någon fläkt hemma, jag tycker det var en relevant fråga. Hoppas denna tävling kan vara svaret!
 
Svar på frågan: fläkten svänger fram och tillbaka.
Motivering
Golvfläkt och bordsfläkt allt i ett
Stilren och prisvärd helt komplett
För ett svalare liv
är den skön och effektiv
Styrs med knapp
eller via app
och som extra rabatt
sparar den en massa watt
 
Svar: Att fläkten svänger fram och tillbaka

Jag skulle verkligen behöva en fläkt i mitt hobbyrum för nu på sommaren blir det se varmt med alla stora fönster så det inte går att vara där. Luften står still liksom. Inte ens katterna vill vara i det rummet, som brukar vara deras favoritrum på vintern....
 
Att fläkten svänger fram och tillbaka.

Vi har precis blivit med del av sommarstuga, delas med mina åldrande föräldrar. Mamma lider svårt av värmen och jag skulle vilja överraska henne med en fläkt, för att underlätta för henne att vara i stugan och kunna njuta av det, även de dagar då temperaturen drar iväg.
 
Svar: fläkten svänger vänster och höger
Motivering: En fläkt i sovrummet hjälper till att vakna upp något mer utvilad nu när semestern är slut.
 
Svar: fläkten svänger fram och tillbaka för att sprida luften.

motivering:

Jösses vilken hetta - och snart kommer ”släkta’”.
Allting ska de bara ha - och jag förväntas säga ja.
Nu börjar allt att trilskas - snart så kommer
Ilskan.
Nu vill jag ha ett eget rum - och även lite ström.
För vinner jag en fläkt utan tjafs - då rymmer jag in dit i ett nafs.
 
Att den svänger fram och åter.

Vi behöver en fläkt för att jag ska slippa flytta ner i källaren varje sommar. Frun brukar ligga kvar ensam i sovrummet och klaga på att det blir så ensamt på nätterna
 
Oscillering betyder att fläkten svänger fram och tillbaka.

skulle passa perfekt med en ny fläkt då min gamla har gått sönder i sin oscillering. Har en extremt varm lägenhet så en ny fläkt skulle sitta fint
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Byggahus.se har ju nyligen genomfört ett test av fläktar, så den här veckan tävlar vi ut några av de testade modellerna, även den som blev "Bäst i test"! De tre som tävlas ut är Xiaomi Smart Standing Fan 1C, Honeywell HYF290E4 och North bordsfläkt.

Du kan läsa hela testet här: Test fläktar - vi utser den bästa fläkten 2020

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna en av fläktarna, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vad innebär oscillering?
Svaret kan du lista ut genom att läsa artikeln.

Vinnaren utses fredagen den 21 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Ocillerande fläktar där du inte har möjlighet att vinkla luftflödet upp och ner. Istället kan du låsa fläkten i en position från vänster till höger, även om själva luftflödet strålar rakt fram från den positionen.
 
Ocillerande fläktar där du inte har möjlighet att vinkla luftflödet upp och ner. Istället kan du låsa fläkten i en position från vänster till höger, även om själva luftflödet strålar rakt fram från den positionen.
 
Svar: att den svänger fram o tillbaka.

Hej! JA! vi behöver en fläkt då vi är tre ”very hot girls” som bor här.
/ ☀️☀️-hälsningar Mamman och två tonåringar
 
1. Det betyder att fläkten svänger fram och tillbaka.
2. Det blir extra varmt att dela säng med fem pälsbollar när det råder värmebölja. Katterna är ju ökendjur sägs det och mina älskar verkligen när det är varmt. Värre är det med deras matte som trots att hon sover i nästan bara mässingen så är det outhärdligt. En fläkt kanske inte får ner temperaturen helt och hållet men den får åtminstone luften att cirkulera så att man kan känna livsandarna vakna till.
 
Svar:
Att fläkten rör sig fram- och tillbaka inom givet intervall

Motivering:
Jag är förvisso redan den hetaste mannen i min bostad (som består av en person), men ibland blir det för mycket av det goda.
 
Svar: En pendlande rörelse, fram och tillbaka.

Varför: Sen jordvärmen, 10 - 12 år sedan, blev installerad fungerar inte självdraget i huset som jag köpte 2018. Sommartid blir det alldeles för varmt inne med en dålig luft och jag kan inte vädra eftersom jag är allergisk. Sovrummet är värsta rummet eftersom tidigare ägaren platsbyggt en garderob och ventilen sitter innanför...

Därför vill jag vinna den luftrenande fläkten.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.