Vi köpte vår Cinderella Comfort av återförsäljare december 2016 och fick den installerad av återförsäljaren januari 2017 i vårt sommarhus.
Vi har använt toaletten 3 somrar och vi är 3 personer i hushållet (+ gäster då å då).

Veckan efter midsommar 2020 fick vi problem med toaletten då den helt plötsligt började leva sitt egna liv med att på egen hand spola/ starta förbränning.
Det var tur att vi var i huset så vi kunde stänga av/ dra ur stickkontakten och börja felsöka,, jag hade kontakt med HK för Cinderella i Sthlm vid flera tillfällen och fick telefonnr till servicepersonal som jag fick börja jaga på telefon och efter flera samtal och överskickade foton/ filmer så trodde man att det var kretskortet som behövde bytas el uppgraderas.

Vi fick köra toaletten till en servicpartner (10 mil) som hade kretskort hemma, men efter några dagar ringde Hen och sa att det inte var kretskortet utan spolknappen det var fel på och att det även var annat som behövde bytas, Hen frågade även hur vi brukar rengöra toaletten etc och jag berättade hur vi spolade rent katalysatorn samt efter varje tömning av askan så körde vi en förbränning med ca 1,5 L uppkokat vatten,, vilket var korrekt.

Nu har vi fått en faktura på ca 6500kr för div delar samt arbetskostnad.
Från att vi varit mkt nöjda kunder så känns detta som en mkt dyr investering,,toalett med installation 45’ + påsar 500/ år + el + service 2000/ år.
Samt att vi ej ville nyttja vårt sommarhus utan wc under servicen - 1v.
 
  • Ledsen
alvinpalv och 1 till
  • Laddar…
A Arcos71 skrev:
Vi köpte vår Cinderella Comfort av återförsäljare december 2016 och fick den installerad av återförsäljaren januari 2017 i vårt sommarhus.
Vi har använt toaletten 3 somrar och vi är 3 personer i hushållet (+ gäster då å då).

Veckan efter midsommar 2020 fick vi problem med toaletten då den helt plötsligt började leva sitt egna liv med att på egen hand spola/ starta förbränning.
Det var tur att vi var i huset så vi kunde stänga av/ dra ur stickkontakten och börja felsöka,, jag hade kontakt med HK för Cinderella i Sthlm vid flera tillfällen och fick telefonnr till servicepersonal som jag fick börja jaga på telefon och efter flera samtal och överskickade foton/ filmer så trodde man att det var kretskortet som behövde bytas el uppgraderas.

Vi fick köra toaletten till en servicpartner (10 mil) som hade kretskort hemma, men efter några dagar ringde Hen och sa att det inte var kretskortet utan spolknappen det var fel på och att det även var annat som behövde bytas, Hen frågade även hur vi brukar rengöra toaletten etc och jag berättade hur vi spolade rent katalysatorn samt efter varje tömning av askan så körde vi en förbränning med ca 1,5 L uppkokat vatten,, vilket var korrekt.

Nu har vi fått en faktura på ca 6500kr för div delar samt arbetskostnad.
Från att vi varit mkt nöjda kunder så känns detta som en mkt dyr investering,,toalett med installation 45’ + påsar 500/ år + el + service 2000/ år.
Samt att vi ej ville nyttja vårt sommarhus utan wc under servicen - 1v.
Trist! Jag är själv nöjd ägare till en Cinderella Gas. Installerades förra året. Får se hur länge den håller.. :(
 
Ni som har Cinderella Comfort, hur mycket låter den? Funderar på att sätta in i ett attefallshus utan vatten/avlopp och funderar på om den ”surrar” så mycket att den kan störa?
 
Fläkten börjar surra när man lyfter på locket och fortsätter i ca 1h efter det att man tryckt på ”spolknappen”,, det kommer med säkerhet störa er om någon går på toaletten innan läggdags eller nattetid. Jag skulle investera i en Separett wc.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.