KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Två mörkläggningsgardiner från Jysk
[länk]
borde väl duga:
[bild]
Hur mörkt vill du ha det egentligen?
Sjukt mörkt, men det finns ingen plats att fästa rullgardiner om man vill öppna fönstret.
 
Fairlane
De KOW länkar till in du fästa i taket. Jag har likadana och det blir mörkt.
Det som kan vara lite knepigt är att sätta nedre fästet för snöret, men sätter du gardinen långt in och drar fram fästet borde det gå bra.
Det finns till och med en film som visar hur man ska montera.
 
Mörkläggningsgardiner (såna som brukar finnas på hotell) gör att det inte sipprar in ljus från sidorna. Rullgardiner måste gå tillräckligt långt ut över fönstret för att inte läcka, och persienner läcker så gott som alltid.

Mörkläggningsgardiner är fodrade på ena sidan och kan se ut som vilka gardiner som helst på andra sidan.
 
Tom Rosen, jag hade alla ggr gått för en mörkläggande gardin golv till tak med 90* bockning i hörnet.
Tänk på att takmontera den.

Om du vill ha en dekorativ gardin väljer du modell swing/lounge/wave men vill du istället ha en gardin som bara ska ha funktion väljer du veckbandsgardin med 1-2 fingerkrok för att komma så billigt undan som möjligt.

Att sätta något annat i denna lösning kommer aldrig uppfylla dina önskemål för mörkläggning.

Hoppas allt löser sig.
 
  • Gilla
TomRosen
  • Laddar…
B bergquist skrev:
Tom Rosen, jag hade alla ggr gått för en mörkläggande gardin golv till tak med 90* bockning i hörnet.
Tänk på att takmontera den.

Om du vill ha en dekorativ gardin väljer du modell swing/lounge/wave men vill du istället ha en gardin som bara ska ha funktion väljer du veckbandsgardin med 1-2 fingerkrok för att komma så billigt undan som möjligt.

Att sätta något annat i denna lösning kommer aldrig uppfylla dina önskemål för mörkläggning.

Hoppas allt löser sig.
Tack! Har precis köpt in det som krävs! :)
 
Härligt, vad blev det?
 
B bergquist skrev:
Härligt, vad blev det?
Det blev mörkt och skönt ;) (bättre att svara sent än aldrig!)
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.