Tobbe.A
Bytte lite panel nyligen och fick då även ta bort lite panel som är bytt relativt nyligen, ca 5-6 år sedan, precis innan vi flyttade in. Huset är byggt -69 och bakom fasaden jag tog bort satt det en gammal svart vindpapp, gissar original. Under den nyare delen satt det liknande svart papp spikade över den gamla.

Jag tänkte inte så mycket mer på det då och spikade upp den nya panelen. Efteråt har jag börjat fundera på om detta medföra något problem att det är dubbla lager papp? Huset är byggt utan luftspalt. I sort sett hela södersidan är bytt så jag antar att det sitter dubbel papp hela vägen, jag vill helst slippa riva ner allt.

I förrådet finns det en rulle papp av samma sort som sitter bakom fasaden. Bifogar en bild på den.

Tack på förhand!
 
  • Rulle med svart vindpapp står på trägolv mot brun vägg, möjlig originalpapp för fasad från -69.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej, du kan vara helt lugn att pappen är dubbel. Helt diffusionsöppen så ingen fara alls.
 
Tobbe.A
V vectrex skrev:
Nej, du kan vara helt lugn att pappen är dubbel. Helt diffusionsöppen så ingen fara alls.
Skönt att höra.
Jag ser sällan någon använda denna typ av papp, något du har koll på varför det är så?
 
Vindpapp använder jag ofta.
 
Tobbe.A
Silver78 Silver78 skrev:
Vindpapp använder jag ofta.
Ser sällan den svarta varianten tycker jag. Allt som oftast är det den vita, typ ”Bison”. Kanske bara varit slumpen.
 
Bison används mer för att den är enklare att hantera. Sen ska den avvisa fukt bättre. Men har man en bra fasad så gör det varken från eller till.
 
  • Gilla
Tobbe.A
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.