A
Hej,
Är det ngn som har erfarenheter av Kinalastare, minigrävare etc? Frågar man ngn kompis som är lantbrukare får man ju i princip en örfil, men det är ju en viss skillnad i användantet. Flytta lite bråte, lägga ut grus, lasta lite till/från snickeriet, ploga osv. https://www.nykyrkamaskiner.se/
 
Hej.

Har själv en everun Er12, och talar från erfarenhet. Du får vad du betalar för såklart. Lite trött på tomgång och lite ryckig i hydraulik när den är lastad. Min vill dö så fort jag gör fullt rattutslag, den har börjat rosta lite här och var trots att den mestadels står inne och gått 50 timmar på ett år. Den är ju mycket större än maskiner i samma viktklass.

MEN, den är inte dålig. Den orkar mycket dör den är det bara att starta om. För pengarna är det helt ok maskin, du kan köpa en sådan här vartannat år fyra gånger innan du har betalt för en L30, eller en Gehl 340.

Med de jag vet sedan ett års ägande så hade jag köpt den ändå.

Det jag dock vill avråda ifrån är att köpa av Nykyrkamaskin. Otrolig dålig service, skyller på varandra och leveranstider, bla bla bla leverantörer, semester och det ena med det fjärde. Struntar i mail och ringer inte tillbaka när dom lovat. inget intresse av att lösa saker som gått sönder. Vill gärna sälja nya produkter, men tar inget som hellst ansvar för något.

Köp en kinamaskin om du ska använda för eget bruk och inte tänkerttänker massa pengar på men inte av Nykyrkamaskin!
 
Adam Strand, för att få ge referens på företag i vårt forum måste du ha en fullständigt ifylld profil. Fyll i den, annars måste vi tyvärr radera ditt inlägg.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.