Strö salt på hans stjärt, då blir han tam, det sa iallafall min farbror när jag var liten och försökte fånga skatan.
 
Sätt upp en konstgjord hackspett på den vägg den anfaller. En stor färggrann. Då tror den att detta revir är upptaget. Finns att köpa på nätet men gansja dyr. Eller snickra ihop en själv å måla den fint.
 
  • Gilla
Totem och 2 till
  • Laddar…
Beställt köksfläkt, prylar till imkanal inklusive ett brandspjäll för att dra ut imkanalen genom träväggen.
 
Totem Totem skrev:
Beställt köksfläkt, prylar till imkanal inklusive ett brandspjäll för att dra ut imkanalen genom träväggen.
Precsi !!
Så suger du hackspetten genom fläkten bara :D :D
 
  • Haha
  • Gilla
245 Lux och 5 till
  • Laddar…
P
Vi hade en hackspett för några år sen som levde satanas här, hacka den inte sönder svalbon som de va ägg i så va fanskapet på takplåten o härja.
Den hade en herrans fetisch o va på skorstensplåten o hacka minns ja, spec på kvällen när barna skulle sova.. Men en vacker dag så va den j*velen på grannens hus o sen dess är den borta. :rolleyes::thinking:
 
Hackar på plåt gör dom under våren när dom häckar och ska hävda sitt revir och locka till sig honor.
 
H hakan_975 skrev:
Precsi !!
Så suger du hackspetten genom fläkten bara :D :D
Fasen felpostat igen..
Vete tusan varför det blir så i telefon.
 
  • Haha
hakan_975
  • Laddar…
Gå till din profil > inställningar > meny > inställningar och ändra "Fler ämnen i oändlig scroll:" till 'av'.
 
Stickan56
Den försöker bara lura ut insekterna som bor inne i plastburken.:)

Stickan
 
Rolig tråd!

För fasen... inget våld är påkallat utan bara avnjut dessa härliga varelser i vad de gör.

Allt som oftast under senare år har vi hört dessa hackspettar på väg till jobbet, i lyktstolpar och det låter ungefär som en ringklocka när de hamrar på metallen.

Men... om de hackar på någon viktig dosa jag har på kåken. Tror stenhårt på förslagen att få denna dosa att bli tråkig att hamra på dvs ger inte något för dom. Typ: klä in i resonansdödande material, finns att köpa på tex biltema. Tjock Bitumen, finns även butylgummibaserade material.

Vissa hackspettar är fridlysta. Mer om hur man känner igen de olika arterna:

https://www.natursidan.se/nyheter/sa-hor-och-ser-du-skillnad-pa-sveriges-hackspettar/
 
  • Gilla
Andym och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.