Vi är i färd med att köpa friskluftsventiler, men funderar lite över vilka vi ska köpa....

Min sambo köpte hem en Fresh 90 (http://www.fresh.se/index_svensk.htm), men när jag fick se den fick jag fnatt - Den är ju så ful!! :( ;D ;D
Det blir ju en stor fyrkantig blaffa på mina fina nytapetserade väggar! Ja den förstörde verkligen synen för ögat....

MEN, när man funderar lite så är det väl så att det är man själv som ser den bara för att det inte finns något annat på väggarna nu. Man kanske glömmer den sen.

Frågan är, finns det någon annan ventil liknande Fresh 90 som inte är "så ful"?? ;) Fresh 80 finns ju också, men är kanske inte lika bra? Skillnaden utseende mässigt är väl att den är rund....

Jag må tänkas löjlig som reagerat på en fyrkantig ventil... men det måste väl vara fler än jag som tycker den ser klumpig ut?! ??? Eller? :-[
 
Jo, den är ganska ful, och jo, det är förmodligen bara du som kommer att se den.. ;)
Jag har likadana och jag har lite funderingar på hur man ska trolla bort dem.
 
Jag målade våra fresh 90 ventiler i samma färg som väggarna, det blev betydligt bättre även om de inte försvinner helt.

Fresh 90 innedel är betydligt bättre än tex fresh80 på att sprida luften utan risk för kallras.
 
Jag målade våra fresh 90 ventiler i samma färg som väggarna
Det var ju en lite bra idé faktiskt! :D

Ja det lutar ju åt Fresh 90 ventiler ändå, just med tanke på det här med kallras och så. Även om de är lite fula.... ;)

Lite lustigt ändå att det inte finns någon annan tillverkare som gjort en ventil så som Fresh 90 men som är snygg! ;D
 
Mmmm snygga är de ju inte direkt.....

Skulle även vilja ha 90 innerdel med temperaturautomatik för öppning och stängning.....
 
Fresh är ju äckligt dyra.

Kolla upp Myson från ClasOhlson. billigare med samma funktion.

Fresh 90 kostar 269 på CO och Myson kostar 198.

Lika fula ventiler, men du sparar pengar...
 
Har inte IKEA fått in en grej man sätter över ventilen...?
Jag har sett nån stor gallergrej där, men har inte kikat så noga...
 
Fresh 90 kostar 269 på CO och Myson kostar 198
Ja Fresh 90 är ju rätt dyra... Fast jag hittade dem för 198 spänn på en lokal bygghandel i går!!! Rena fyndet då ju! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.