Oscillerande betyder att fläkthuvudet rör sig och sprider luftutblåset över ett större område i rummet. Det ökar komforten.

Jag vill vinna en fläkt till min snälla mamma som är 77-år, riskgrupp och tvingas vara i sin varma hyreslägenhet alldeles för mycket denna coronasommar. För ett par veckor sedan hade hon 30 grader inne i lägenheten.
 
Att fläkten svänger fram och tillbaka.

Snedtak med plåttak i sovrummet dessutom med fönster som inte går att öppna är förvisso snyggt men skapar en bastu en fläkt skulle ge oss bättre nattsömn!
 
sSvar att fläkten svänger fram och tillbaka.

Motivering

Bor i en lägenhet på andra våningen som blir otroligt varm. Vår fläkt har precis gett upp. Min sambo tål värme väldigt dåligt och det är inte ovanligt att vi har över 30 grader i vår lägenhet även om vi har alla fönster och dörrar öppna. På vår balkong hade vi 47 grader häromdagen. Så om ni kunde skänka oss lite svalka så blir ingen gladare än jag!
 
Svar: En rörelse som varierar kring ett jämviktsläge!
När det gäller en fläkt, blir det att den svänger fram och tillbaka.

"I'm a huge metal fan!" :rofl:

huge-metal-fan.gif
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Byggahus.se har ju nyligen genomfört ett test av fläktar, så den här veckan tävlar vi ut några av de testade modellerna, även den som blev "Bäst i test"! De tre som tävlas ut är Xiaomi Smart Standing Fan 1C, Honeywell HYF290E4 och North bordsfläkt.

Du kan läsa hela testet här: Test fläktar - vi utser den bästa fläkten 2020

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna en av fläktarna, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vad innebär oscillering?
Svaret kan du lista ut genom att läsa artikeln.

Vinnaren utses fredagen den 21 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Hej :)
Att en fläkt ocillerar innebär att den sprider ut den luft i rummet som passerar genom fläkten. T.ex genom en rörlig mekanisk anordning som ofta går att ställa om till icke ocillerande. Ocillationen kan göras både vertikalt och horisontalt beroende på vilken typ av fläkt som anordningen är monterad på.

Vi har ett behov av att ge våra hyresgäster (Studenter till Universitetet i Linköping) en någorlunda skön svalka på den övre våningen som är soldränkt och mycket varm under sommardagar som nu. Studenterna behöver kunna sitta med uppgifter hemifrån nu under dessa tider och vi månar mycket om våra hyresgäster så de kan få ett godkänt resultat av sina hemmastudier.
På sikt måste vi installera en klimatanläggning som tyvärr kostar mer än vad budgeten ger oss just nu.
Vi vet att de skulle bli mycket tacksamma för en tillfällig lösning under året och även nästa sommar.
 
Fläkten svänger fram och tillbaka.

Med ett litet värmeelement på magen var annan timme (även känd som ammande spädbarn) samt en nyinstallerad luftvärmepump som läcker vatten så fort ACn startas och med flera veckors tid för service så kan en fläkt svalka både mig och mitt humör.
 
oscilliering = fläkten svänger fram och tillbaka och sprider luftströmmen.

Jag köpte ett renoveringsobjekt för ett år sedan som är väldigt dåligt isolerat och supervarmt på sommaren. I skrivande stund har jag 30,5 grader i köket. Som alla vet dyker det ofta upp oförutsedda händelser som husägare och efter en vattenläcka i taket var takbyte att prioritera. Därtill blev jag Corona-varslad i mars och sitter nu ensam och arbetslös i ett extremt varmt hus.

Jag skulle bli fantastiskt glad om jag vann en av dessa snygga, tysta, effektiva och säkra fläktar Det skulle verkligen lyfta min tillvaro.
 
Svar: Att fläkten svänger fram och tillbaka, vänster höger vänster höger och så vidare.


Ja hade gärna tagit den så att även våran nyfödda får en frisk fläkt i livet
 
Svaret är att fläkten rör sig fram och tillbaka.

I vår lägenhet som vi nyligen flyttade in i lyckas jag inte få ner värmen under 31 grader i sonens rum, trots tvärdrag.
Jag lider med honom...
 
Det innebär att fläkten svänger fram och tillbaka.
Oscillation, rörelse- eller signalvariationer, exempelvis en rörelse eller vibration som varierar kring ett jämviktsläge. En vikt som hänger i en lina (pendel) som flyttas från sitt jämviktsläge pendlar i en oscillerande rörelse. En växelström varierar med avseende på strömriktningen.
 
Svar: Att fläkten svänger fram och tillbaka.

Bor i tegelhus där morgonsolen står på hela förmiddagen på framsidan.För att sedan stå på
och gassa på baksidan fram till kvällen.
Visst är det skönt att kunna njuta av solen och ha den runt om,men ack så varmt det blir.
Sova är nästan helt omöjligt emellanåt !
 
Hej hopp

Oscillering betyder att fläkten vrids från sida till sida för att sprida luftflödet.

Jag ÄLSKAR värme, och skulle inte ha något emot sommar året runt. Men med det sagt så vore det ju inte fel att ha lite svalka då och då när man vill det. Har hellre en fläkt som svalkar mig när jag behöver det, än 8 månader regn, ruska och kyla som väntar snart...
Med en sån här fläkt kan jag se till att vi och husdjuren här hemma kan leta upp sig lite svalka vid behov.

Ha det fint!
Tommy
 
Det gör att man inte upplever den starka blåsten som obehaglig och en större del av rummet kan ta del av fläkten samtidigt.

Jag skulle verkligen behöva en bra fläkt i sovrummet så det blir lättare att somna och att det går att sova bättre. Nu vaknar man ju på natten och letar efter björkriset eftersom man tror att man är i en bastu, inte bra alls och jag är helt slut på jobbet på dagarna efter en natt med usel sömn.

Ha en fin dag, Mats.

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Byggahus.se har ju nyligen genomfört ett test av fläktar, så den här veckan tävlar vi ut några av de testade modellerna, även den som blev "Bäst i test"! De tre som tävlas ut är Xiaomi Smart Standing Fan 1C, Honeywell HYF290E4 och North bordsfläkt.

Du kan läsa hela testet här: Test fläktar - vi utser den bästa fläkten 2020

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna en av fläktarna, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vad innebär oscillering?
Svaret kan du lista ut genom att läsa artikeln.

Vinnaren utses fredagen den 21 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
 
M
Svar: Att den svänger fram och tillbaka för att sprida luftflödet.

Motivering: Med en önskan och förhoppning om att kunna sova lite bättre om natten under varma perioder i mitt sovrum i sydvästläge, skulle jag bli mycket glad om jag vinner en tyst och effektiv fläkt.
 
Svar: Att fläkten rör sig fram och tillbaka (svängningar). I detta fall för att sprida luften över större volym.

Motivering: Har ett äldre hus från 60 talet med inredd vind(blir jätte varmt) där våra två pojkar har varsitt rum delat mellan ett allrum. En effektiv fläkt skulle göra under i allrummet som saknar tilluft där pojkarna leker och har sin TV.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.