K
Någon som vet hur man blir av med detta elände?
 
  • Gräsmatta med många maskrosor framför skogsbryn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Överväxt gräsmatta med gula maskrosliknande blommor och blandad grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Nu är jag en novis i ämnet,men själv har jag börjat gödsla mycket och har faktiskt blivit av med allt ogräs och mossa i gräsmattan :geek: däremot växer gräset som ogräs numera:sweat:
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Snabba alternativet heter dicotex, inte helt reko kanske. Det andra alternativet gräsmatterenovering eller bara ligga i med klippandet mvh
 
K
Handyman 1 skrev:
Nu är jag en novis i ämnet,men själv har jag börjat gödsla mycket och har faktiskt blivit av med allt ogräs och mossa i gräsmattan :geek: däremot växer gräset som ogräs numera:sweat:

Låter som en bra plan att försöka med. vad har du gödslat med för något?
 
K
J Johanhe skrev:
Snabba alternativet heter dicotex, inte helt reko kanske. Det andra alternativet gräsmatterenovering eller bara ligga i med klippandet mvh
Får nog försöka göda och klippa antar jag är både hund och litet barn på tomten så vågar inte riktigt använda bekämpningsmedel
 
K Krille_90_ skrev:
Får nog försöka göda och klippa antar jag är både hund och litet barn på tomten så vågar inte riktigt använda bekämpningsmedel
Det fungerar bra, håll det ganska kort hela tiden. Du hinner nog en vanlig giva gödsel innan hösten mvh
 
K
J Johanhe skrev:
Det fungerar bra, håll det ganska kort hela tiden. Du hinner nog en vanlig giva gödsel innan hösten mvh
ska försöka detta . Har fått en liten tillökning så har varit på bb och bebisen fick ligga på neo ett tag så hann inte riktigt med gräset så vips togs sig allt ogräs snabbt mer. Tack för bra tips
 
K
Handyman 1 skrev:
Dessa från granngården,tror väl annars att de flesta gödsel är rätt lika,

[länk]

[länk]
tack så mycket någon av dem ska provas här
 
K
J Johanhe skrev:
Samma som grön effekt men 10 kg extra för 50 kr till
[länk]
perfekt tack så mycket!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.