Att fläkten svänger fram och tillbaka

En fläkt som sätter rotation på luften får det att lukta gott i källaren i st f unket och instängt. Vädring genom att öppna dörren lite då och då underlättar också. Men min trogna fläkt har lag av - precis när det är som varmast, så en ny skulle verkligen göra ett gott jobb.
 
Svar på frågan: fläkten svänger fram och tillbaka.
Jag vill vinna den snygga testvinnaren.Har en fläkt på i sovrummet året runt, kan inte sova annars.Svalt och skönt och det svaga susandet är sövande.Rekommenderas till alla som har sömnproblem. Min gamla behöver nu bytas efter lång och trogen tjänst.
Skulle älska denna om jag vann.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Byggahus.se har ju nyligen genomfört ett test av fläktar, så den här veckan tävlar vi ut några av de testade modellerna, även den som blev "Bäst i test"! De tre som tävlas ut är Xiaomi Smart Standing Fan 1C, Honeywell HYF290E4 och North bordsfläkt.

Du kan läsa hela testet här: Test fläktar - vi utser den bästa fläkten 2020

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna en av fläktarna, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vad innebär oscillering?
Svaret kan du lista ut genom att läsa artikeln.

Vinnaren utses fredagen den 21 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Ocillering : fläkten svänger propeller fram o tillbaka för att sprida luftströmmen.

Motivering är att när det nu är varmt så vill jag att våra altan/ ytterdörrar är stängda för att grannens katt inte ska kunna komma in ....vi har kattlucka för vår lille katt, grannens katt jagar och slåss med vår katt dagligen, är mest högljudda men vill att vår katt ska känna sig trygg....men det innebär att det blir djäkligt varmt inne i köket o vardagsrummet och man måste ju laga mat även i värmeböljan....
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Byggahus.se har ju nyligen genomfört ett test av fläktar, så den här veckan tävlar vi ut några av de testade modellerna, även den som blev "Bäst i test"! De tre som tävlas ut är Xiaomi Smart Standing Fan 1C, Honeywell HYF290E4 och North bordsfläkt.

Du kan läsa hela testet här: Test fläktar - vi utser den bästa fläkten 2020

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna en av fläktarna, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vad innebär oscillering?
Svaret kan du lista ut genom att läsa artikeln.

Vinnaren utses fredagen den 21 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Att fläkten regelbundet svänger fram o tillbaka
Önskar vinna en fläkt så vi slipper sova med öppen dörr ut i sovrummet. Pollenallergiker själv o gubben varmblodigvilket ger upphov till en del kontroverser
 
Oscillering betyder att fläkten sveper från ena till andra sidan horisontellt.

Skulle se fram emot betydligt bättre fläkt av denna typ än den vi dras med i dagsläget... extremt bullrig även på lägsta hastighet. Påminner om ett avlägset propellerdrivet flygplan.
 
Svar: fläkten svänger fram och tillbaka

Vi har de flesta av våra stora fönster i söderläge, vilket resulterar i att vårt hus blir en riktig bastu. Då vi har innekatter kan vi inte öppna och vädra heller.

Vi har två fläktar redan men de räcker inte till, det är fortfarande kokhett inne. En tredje fläkt skulle göra både oss och katterna glada!
 
Svar: Funktion så att fläkten svänger fram och tillbaka.

Behöver lite fläkt när jag håller alla fönster stängda för att undvika den "härliga värmen".
 
Svar: Fläkten svänger fram och tillbaka.

Motivering: Jag har nyligen flyttat in till min nya sambo med mina två barn. Just nu delar tre tjejer rum som blir väldigt varmt när det är dags att sova, solen ligger på under eftermiddagen och kvällen. För att underlätta deras sovrutiner tills vi byggt om vinden så barnen kan få ett varsitt rum skulle en bra fläkt underlätta väldigt mycket.
 
Att fläkten svänger fram och tillbaka.

Femte sommaren i vårt nybyggda tvåplanshus. Jag älskar ljusinsläppet från våra stora fönster på nedervåningen, men det blir så varmt på sommaren. Vi har funderat på olika form av solskydd, men med ett nytt hus är det mycket som ska fixas och solskydd har inte varit prioriterat i budgeten. När min mamma är hos oss varma soliga dagar hon det mycket jobbigt med värmen så en fläkt vore toppen att vinna!
 
Oscillation innebär att något svänger eller rör sig fram och tillbaka jämnt fördelat.

Jag och min flickvän har precis flyttat till lägenhet utan persienner och det är så himla varmt, det skulle vara susen med en fläkt.
 
Svar, det innebär att för en fläkt att
fläktbladen roterar runt i varierad bana kring sin axel

Efter heta dagar med av att bygga hemma, arbete hemma och rodda kiddo skulle en svalkande fläkt på kvällen göra kroppen redo för nya tag!
Precis var jag behöver
 
S
Rätt svar - att fläkten svänger fram o tebax.

Jag behöver en schysst fläkt då jag lagt på mig ett gäng kilon som gör att jag svettas hysteriskt, så en fläkt åt mig är inte bara ett plus för mig, utan även för alla jag kommer i kontakt med :)
 
Om en fläkt är oscillerande rör den sig rytmiskt runt en axel.

Ventilationen i min lgh är usel. Mina tre barn delar södervänt rum och jag har, än så länge förgäves, försökt få min brf att godkänna markiser. Till det kommer att den fem år gamla OVKn för huset varken var godkänd eller inlämnad. Ny OVK? Jo, man kan ju tycka det men:

Brf-styrelsen, ”Det tar vi efter corona”.
Kommunen, ”Det är ok att de tar det efter corona”.

Nu behöver jag nog acceptera att mitt behov av långsiktig lösning inte kommer bli uppfyllt på länge.

Jag bad mina barn motivera varför de ska få fläkten.

11-åringen: ”Du kan väl säja att pappa är för snål för luftkonditionering.”

Ena 10-åringen: ”För de är jätte varmt i vårt rumnär vi ska såva så jag kan inte somna”

Andra 10-åringen: ”Jag kan inte sova på nätterna för det är så varmt hos pappa. Hos mamma har jag en fläkt ock då är det mycke lättare att sova, så jag skulle jätte järna villja ha en fläkt hos pappa också.”
 
Svar: att fläkten svänger fram och tillbaka.

Vi skulle verkligen behöva en tyst fläkt till minstingens rum när hon sover, eftersom hon vaknar av de fläktar vi har nu.
 
Svar: Att fläkten svänger fram och tillbaka.

I vårt nya hus är det helt olidligt varmt tack vare stora fönsterpartier som solen ligger på stor del av dagen som är svåra att täcka för. Har en liten bordsfläkt idag men den räcker tyvärr inte långt i denna värme när man dessutom har två barn som behöver svalkas också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.