Hej,
Vi har sen ett par månader tagit över en koloniträdgård där en kompostmaskin följde med. Maskinen är av märket Bosch och har modellnummer AXT 22 D (se bild). Problemet är att vi inte lyckas koppla in en elkontakt till den. Jag vet inte om man egentligen ska kunna dra ut från maskinen, men den verkar sitta helt fast och lite snett (bild på det också). Där uttaget sitter just nu är det för tight för att få in en förlängningskabel. Någon som har haft erfarenhet av liknande och har tips på hur vi kan lösa problemet?
 
  • Närbild på Bosch kompostmaskin AXT 22 D med tydligt modellnummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild av ett eluttag på en Bosch kompostmaskin AXT 22 D, där uttaget sitter fast och lite snett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Prova en kontakt med annorlunda utförande. Jag brukar få vicka på honan en aning bryskt i liknande arrangemang för att få i den.
 
C
Du skall mycket rikigt koppla in uttagsänden på en förlängningskabel där. Det finns inget som går att dra ut.
Men det funkar inte med alla förlängningskablar. Om det inte funkar med den du har så får du prova med en annan variant.
 
F Fluxor skrev:
Prova en kontakt med annorlunda utförande. Jag brukar få vicka på honan en aning bryskt i liknande arrangemang för att få i den.
Förstår. Hade gärna haft en förlängingskabel som är godkänd för utomhusbruk, men känns rätt hopplöst då de jag har hittat är rätt tjocka av sig och inte alls passar.
 
C
J jingfee skrev:
Förstår. Hade gärna haft en förlängingskabel som är godkänd för utomhusbruk, men känns rätt hopplöst då de jag har hittat är rätt tjocka av sig och inte alls passar.
Jo, det är klart att du skall ha en kabel för utomhusbruk. Jag har flera utomhuskablar som passar och några som inte passar.
Du får leta lite bättre ;)
Välj bort de som har en tätningsläpp (är lite längre än vanliga uttag) eller någon form av lock.
 
C cpalm skrev:
Jo, det är klart att du skall ha en kabel för utomhusbruk. Jag har flera utomhuskablar som passar och några som inte passar.
Du får leta lite bättre ;)
Välj bort de som har en tätningsläpp (är lite längre än vanliga uttag) eller någon form av lock.
Har du någon länk/bild på en modell som funkar?
 
J Jensa86 skrev:
Jag har samma kvarn och är rätt säker på att jag kör med denna till: [länk]
Sitter uttaget på din kvarn också lite snett? För jag är ganska säker att den där inte kommer gå in hos mig.
 
Exempel på två kablar jag har liggandes (men inte för utomhusbruk), ena passar men andra inte.
 
  • Hand som håller ett eluttag framför en virrvarr av kablar, indikerar att en kabel passar och en inte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en vit elsladd med en oanvänd jordad stickkontakt i fokus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej min ser rak ut. Din måste ha fått sig en törn ser jag nu när jag jämför.

BV_y-lBJ8IwrFdGKldLMaVaRXFNw5P53LFuTzFNMrAS7mqiykqVf-aLofCBDlC4aimvTG8A-2eaB38hqK4cqG_3HODrnP3lh8MBh7tJFue1BDUheWhZDJylq8TAaatBeKH5KtstS0uO43mw_KMZ1sK93KARhyPIqkW3V0dzZ54ZDds-GVeJbXW7KCbxsntZ6TOSCkWuJzmKtQVH2gWgCybrFD5Emk2zGabAFB-8Iejv426WtXPLe3qNIwDbUp9GUqmk9BKIyOPsNjuhXaA1tBZLAz6Gmw6KMPfHjhr9latdmNIbVV8puAKHdxneRLA7e7LDaduwVXWQDIDx0Vku6wQmB_C-xiGwypvuisNpTm2XDi43gE2FhxkHEdDOHbeiavOjop1ZV3QRCdd-AEM_9x8co7jvn5HmLiPpFSCTF3jVUMNOn0W-VwkhmoqD6rQHAUoKCI1s6WCU5kgldh1m8uTosWB66dDU99zRmyyLskyNBMijj0mnJ5DWYPFJNihyse_cv0CKm53biMR7NfcJB9DmT2_MIWGkUmSrKyNV_7imVC6VWigEtgjJ-_9J2zOUDCKz8uYzyHHNzGFIl9j9CeUdS_zU91swYhSVDgr0KDPmXR5XvdcT9e2jQe4-BPLvCobD2SU1QfdlFdT-tULyqeeZ1tRZxZ7OCDorNFizf_ty4e7F1u-cBwhoBnc_g=w1592-h1467-no
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.