J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Killarna har kul iaf :)

[bild]
Inga politruker dock. Det är ju positivt!
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Claes Sörmland
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Är med killarna på en lekpark i Solna södra ett stenkast från där vi bor, man kan tro man förflyttats till sovjet

[bild]

Dock inte så högt hus så helt okej då det inte stör Vasastan
Har stilen ett namn? Nybrutalism? Brutalism chic?
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Har stilen ett namn? Nybrutalism? Brutalism chic?
Kommunism? :) det är nog någon form av brutalism.
 
J Jocke Best skrev:
Inga politruker dock. Det är ju positivt!
Hehe, våra jobbar mer i det dolda :)
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Helt ärligt vem vill bo såhär?
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Helt ärligt vem vill bo såhär?
Många. Vitt och fräscht. Huvudsaklig möbel: platt-TV. Sådana är Stockholms plebejer.
 
  • Gilla
Prodigys och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Helt ärligt vem vill bo såhär?
Valet är ju fritt och dessa bostäder fylls upp så det finns folk som vill bo här. Inte mitt eget val, men det är väl bra att vi tycker olika
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Helt ärligt vem vill bo såhär?
Oklart, men såhär ser prisläget ut på Hemnet jämfört med några kvarter längre söderut i Vasastan (ja, det är jämförelse av nyproduktion med begagnade lägenheter där de förra säljs till fast pris och de senare med budgivning; poängen är att efterfrågan nog är rätt stark).
Karta som visar olika kvadratmeterpriser för bostäder i Vasastan, Stockholm med färgkodade markörer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kartvy från Hemnet som visar olika kvadratmeterpriser på bostäder i Vasastan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Många. Vitt och fräscht. Huvudsaklig möbel: platt-TV. Sådana är Stockholms plebejer.
Du kan ju ha ljust och fräscht och ha platt TV som främsta möbel även i en sekelskifte och slippa kommunismen :)
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Oklart, men såhär ser prisläget ut på Hemnet jämfört med några kvarter längre söderut i Vasastan (ja, det är jämförelse av nyproduktion med begagnade lägenheter där de förra säljs till fast pris och de senare med budgivning; poängen är att efterfrågan nog är rätt stark).
[bild] [bild]
Det ena priset är bestående det andra mer osäker, jag vet vilket jag skulle välja (Och då tittar vi enbart på det finansiella)
 
Sitter på vår egen Balle med en pilsner nu, vet själv vilken jag skulle välja mot den brutalistiska ballen ovan :)

Mysig balkong med gröna växter och blommor framför tegelröda husfasader inne i en stad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyvärr är utsikten fubar åt andra hållet

Utsikt från en balkong med grönska och moderna byggnader i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Varför bor du i en storstad om du inte klarar av att se andra hus i närheten? Du får väl köpa upp alla hus inom synhåll och riva dom?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
Uffe A och 8 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Varför bor du i en storstad om du inte klarar av att se andra hus i närheten? Du får väl köpa upp alla hus inom synhåll och riva dom?
Klart jag klarar av hus, bara inte nyproducerade. Det är samma problem utanför stan, där sätter grannen solpaneler på taket eller bygger skitful utbyggnad
 
  • Gilla
jonjoh och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sitter på vår egen Balle med en pilsner nu, vet själv vilken jag skulle välja mot den brutalistiska ballen ovan :)

[bild]

Tyvärr är utsikten fubar åt andra hållet

[bild]

Varför väljer man att bo så här, ofta dåligt ljusinsläpp och planlösning för runt 10 miljoner?
Det måste ju vara att folk har olika smak och krav eller intressen?
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Varför väljer man att bo så här, ofta dåligt ljusinsläpp och planlösning för runt 10 miljoner?
Det måste ju vara att folk har olika smak och krav eller intressen?
A Andy78 skrev:
Varför väljer man att bo så här, ofta dåligt ljusinsläpp och planlösning för runt 10 miljoner?
Det måste ju vara att folk har olika smak och krav eller intressen?
Klart det finns exempel på det men varför köpa de?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.