Beställde komplett solcellspaket idag med solaredge växelriktare och 30 paneler samt monteringskit.
Enligt försäljaren är det en färdig paket och behöver inte kompletteras med något annat?
Taket panelerna kommer att sitta skuggas inte av något och enligt försäljaren behövs inga optimerare och ingår inte i paket.
Min fråga är kan man köra solaredge växelriktare utan oprimerare???
Vad jag har kunnat läsa mig till så ska man alltid använda solaredge optimerare med deras växelriktare.
 
Internetbedragare? Skojare agnar ofta med fantastiska utfästelser och de som lättast luras är ofta de som är ute efter fynd eller förblindas av lågt pris. Hoppas trots det att du får några produkter annars dyr läropeng.
 
Redigerat:
Det går, men den måste aktiveras med ett speciellt verktyg.

Det går även att köpa SolarEdge optimerare mot andra växelriktare om de aktiveras med ett annat verktyg.
 
Hej, Köpet går genom en välkänd auktionsfirma som avyttrar sollceller med alla garantier för ett välkänt företag, vill inte skriva några namn. och enligt specifikation på vad som ingår i paket så följer inte optimerare med, men det ska vara en KOMPLETT paket 10kw? jag har ifrågasatt det om det kan räknas som komplett om man behöver komplettera med 20000 kr för att få det att fungera, Enligt auktionsfirma ska det fungera utan optimerare, nu har jag fått nummer till företaget som avyttrar och ska ringe dem på måndag och se hur det är tänkt att montera eller se över om det går att byta ut växelriktare.
 
Låter som paketen PS auktion har ute från Borgholm.

Har ingen aning om vad de innehåller.

Kan tilläggas att SolarEdge specialverktyg för aktivering har utgått ut deras sortiment.
 
Är det begagnade prylar från sterbhus som aktioneras ut?
 
Nej. Det är inhet begagnat. Allt är nytt med garantier.
 
Obs. Jag är nöjd med priset jag får betala bara det fungerar utan extra kostnader.
 
Står det inte i listan vad som ingår? Kollade på PS och deras paket har optimerare specade.
 
Har du länk till den auktionen?
 
Så här står det i denna auktion. Komplett men inga optimerare?
 
  • Skärmdump av auktionsbeskrivning med detaljer om solcellspaket på 10kW utan optimerare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vem köper du av / har avtal med.
Vem betalar du till? Auktionsfirman eller företaget som har grejerna?
Kan bädda för garanti problem.
Och vid auktioner så ska man veta vad man bjuder på och prisbild innan man lägger bud.
 
S spamb skrev:
Så här står det i denna auktion. Komplett men inga optimerare?
Tja, det står exakt vad som ingår. Tror du enbart får hoppas på deras goodwill om de skall skicka med något utöver det som är listat när det står så tydligt.
 
Fabriksgarantier är en sak. Ska du montera själv? Fabriksgarantier brukar ha krav på att grejerna registreras på tillverkarens hemsida och monterats av yrkesmän.

Är det en "ren" nätauktion och ett företag som säljer då har du rätt att ångra ditt köp inom 14dagar. Då gäller lag om distansavtal. De kan inte hävda att bud är bindande. Men de brukar hävda att man förhandlat bort lag om distansavtal när man accepterat auktionsfirmans regler. Det går dock inte att förhandla bort denna lag.

Obs den gäller inte i alla auktionsupplägg exempel när man kan bjuda på plats samtidigt som nätbud kan läggas från distans
 
  • Gilla
Ma8e
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.