Det hopplösa med Fibaro är deras syn på säkerhet. Du måste byta lösenord var tredje månad till något du aldrig använt förut med en versal, en siffra och ett specialtecken. Och när 3 månader har gått så blir du spammad med mail om att byta.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det hopplösa med Fibaro är deras syn på säkerhet. Du måste byta lösenord var tredje månad till något du aldrig använt förut med en versal, en siffra och ett specialtecken. Och när 3 månader har gått så blir du spammad med mail om att byta.
Rent designmässigt är den ju förbaskat snygg! Sen blir det intressant hur kompatibel den blir med andra system. Fibaro har ju lagt till både 433Mhz, Zigbee, Wifi, Bluetooth.

Intressant att de kommer med en ny enhet nu när det pratas mycket om Homey och vilket system som ska "dominera" i framtiden.
 
Är det någon som använt FHC3 lite mer nu och vill komma med lite omdömen?

Jag har tidigare använt OpenHAB och senast HomeAssistant, mest för temp-/fuktsensorer över 433Hz och lite enklare regler för att styra plug-in brytare. Men även lite z-wave.
Nu verkar min rPi gett upp, samt att vi ska börja styra belysning över z-wave så funderar på att införskaffa t.ex. Homey eller FHC3.
 
O osmat skrev:
Är det någon som använt FHC3 lite mer nu och vill komma med lite omdömen?

Jag har tidigare använt OpenHAB och senast HomeAssistant, mest för temp-/fuktsensorer över 433Hz och lite enklare regler för att styra plug-in brytare. Men även lite z-wave.
Nu verkar min rPi gett upp, samt att vi ska börja styra belysning över z-wave så funderar på att införskaffa t.ex. Homey eller FHC3.
Ett tips är att kolla på zwaveforum.se som är betydligt mer aktiva vad det gäller HC3. Ärligt talat har jag inte hört något som helst positivt om HC3. Fibaro verkat ha släppt en totalt ofärdig produkt. Många verkar känna sig lurade, inte minst pga av att Fibaro i sin lanseringskampanj lovade att HC3 skulle vara den fantastiska "game changern". Den dag man lever upp till det, får till det utlovade Zigbee-stödet och marknadsanpassar priset så kanske intresset kommer tillbaks. Jag kommer i alla fall avvakta och se vad som händer innan eventuell införskaffning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.