Hej,
Någon som kan hjälpa oss uppskatta ett pris på vårt färdiga attefallshus på 23m2 med badrum,tvättstuga och gäststuga? Inköptes 2017. Har letat efter andra hus som säljs begagnat men inte hittat någonting. Tidigare ägare av fastigheten som köpte attefallshuset så vet inte vad de köpte det för.
 
Det ska alltså transporteras bort från er tomt?
 
Staffans2000
Det blir bökigt att flytta! Jag instämmer med föregångare frågeställning. Jag gissar på ett "ja". Om så -hur?
Priset beror nog mycket på hur svårt det är att transportera, samt en hel del tur. Ett mindre Attefallsstuga med kök och litet badrum, var till salu på Blocket för 230000kr. Det tyckte yag var dyrt och frågade om priset verkligen var korrekt. Den lättkränkte svarade att priset gällde och att jag borde köpa en plåtbod på Bauhouse istället, eftersom jag inte fattade hur luxulös hans var. Den annonsen fanns kvar länge.

Staffan
 
Oscar Persson Oscar Persson skrev:
Hej,
Någon som kan hjälpa oss uppskatta ett pris på vårt färdiga attefallshus på 23m2 med badrum,tvättstuga och gäststuga? Inköptes 2017. Har letat efter andra hus som säljs begagnat men inte hittat någonting. Tidigare ägare av fastigheten som köpte attefallshuset så vet inte vad de köpte det för.
Det beror ju såklart på vart det står..

Om det står i Norrland, där närmaste köpare måste transportera huset 100 mil, eller om det står på en tomt i Stockholm, där en lyftkran lyfter det över en häck till grannen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.