500 ml

Jag glömmer jämnt att köpa nya dammsugspåsar och jag har ändå oftast min klumpiga dammsugare framme för att det är så knöligt att stuva in den i städskåpet. En nätt på el skulle verkligen förenkla min vardag.
 
H
500 ml

Är sugen på att blicka bortom Makita. Detta blir starten.
 
Svar 500 ml

Slitit kämpat och övertidsjobbat
För att banken mig nobbat
Nu jäklar jag handpenningen har
Och lånet från banken är klar
Grejer till stugan ska så klart loppas
Men dammsugaren jag vinner, hoppas!
 
Svar: 500 ml
Ryobis skaftdammsugare har jag önskat mig till mitt nyköpta off-grid (strömlösa) torp sedan jag upptäckte att den fanns i samband med övriga nyinköp av Ryobis batteriverktyg 18V one +.
Att dammsugaren har bra batteritid och är kraftfull passar perfekt till alla de gamla plankgolven och mattorna i torpet på två plan där damm och smulor hopar sig och är svåra att få upp med sopborste.
Är väldigt nöjd med det stora verktygsset från Ryobi som jag skaffat för renoveringsarbeten men budgeten är begränsad för fler inköp efter uppsägning till följd av pandemin just nu.
Med billaddaren som jag köpt till mina andra Ryobiverktyg kan jag ladda även dammsugarbatteriet på ett smidigt sätt som få andra dammsugare kan erbjuda.
Ett rent hem är ett skönt hem och jag skulle bli så glad över denna dammsugaren!
 
Hej hopp

500ml är svaret.

Jag skulle gärna ge denna till mina amla föräldrar. De envisas med att bo kvar i det gamla huset, för dyrt att flytta säger de och jag förstår dem väl egentligen.
Men de är gamla, farsan har opererat båda knäna och då är två våningshus inte optimalt. En dammsugare som enkelt flyttas, inte har en jobbig sladd att hålla koll på och som dessutom tar hand om allt hundhår på ett bra sätt är verkligen något mina goa föräldrar förtjänar...

Ha det fint!
Tommy
 
500 ml.

En gång i tiden köpte vi en Electrolux ergorapido, för en hel del pengar. Efter ett år var batteriet dött.
Aldrig mer en dammsugare med inbyggt laddbart batteri tänkte jag då.

Ryobis maskin löser det problemet galant, med utbytbart batteri.

Efter ett par år med flera väldigt traumatiska händelser sitter jag med barnen i en trång lägenhet, där dammsugaren tyvärr kommer fram alldeles för sällan, då det känns hopplöst att dammsuga i trängseln.
Den här hade löst även detta problem.
 
Svar 500ml
Dammsög innedelen till luftluftvärmepumpen i helgen, den sitter i trapphuset och dammsugaren åkte ner för trappen:cry:
Plasten gick sönder runt slangfästet och det skramlar om motorn så behöver något nytt som suger i min närvaro nu.
 
500 ml

Med en skaftdamsugare kan jag äntligen få ordentligt dammsuget i de områden där den stora gamla klumpen är för otymplig. Sop och skyffel gör jobbet till viss del, men finns såklart mer att önska
 
Den rymmer 500 ml. Till båten hade den varit perfekt! Det blir aldrig rent mad en sopborste och att ligga på knä bara för att få bort alla pollen löv mm som blir så fort kapellet är öppet är tröttsamt. Det hade varit skönt med lite hjälpe.
 
1/2 liter
Börjar ta på kraften att släpa tunga dammsugaren upp och ner i huset - en lättare dammsugare fungerar ju dessutom på väg i trappan också så att en ny familjemedlem är välkommen.
 
Tack för alla roliga och fina motiveringar, det var väldigt svårt att välja denna vecka! Men valet föll till slut på medlemmen @1921 som aldrig får dammsuga färdigt, då döttrarna turas om att dra ur sladden hela tiden... Grattis säger vi och hoppas inte döttrarna blir alltför besvikna över den nya sladdlösa dammsugaren!
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
AndreasMöller och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.