T topmount skrev:
Svedjebruk?
Också ett alternativ som jag har funderat på. Blir dock inte så fint. En granne längre bort testade det ett år, och det höll på att gå käpprätt åt helvete, vilket resulterade i full panik i grannskapet:crysmile:
 
Tänker lite utanför lådan kanske, men måste det vara gräsyta? Eller, varför inte ängsmark, låt det sköta sig själv?
 
T ToRy skrev:
Tänker lite utanför lådan kanske, men måste det vara gräsyta? Eller, varför inte ängsmark, låt det sköta sig själv?
Ja, man kan absolut låta det sköta sig självt, men om jag ville ha det så hade jag inte skrivit detta inlägg;)
 
  • Gilla
ToRy
  • Laddar…
Funkar det inte med en krallig robot typ Husqvarnas 4-hjulsdrivna?
 
P Pete77 skrev:
Ja, man kan absolut låta det sköta sig självt, men om jag ville ha det så hade jag inte skrivit detta inlägg;)
Nä jag förstår, men det är ju inte alla som klarar av att tänka utanför den där jämrans lådan så ibland får man slå in öppna dörrar. :rofl:
 
H Harald Blåtumme skrev:
Funkar det inte med en krallig robot typ Husqvarnas 4-hjulsdrivna?
Nej. Den kostar 53.000 kr, är inte tillräckligt kraftfull och klarar bara 35 graders lutning (70%). Jag har snarare 40-50 graders lutning på vissa ställen och allt är inte gräs.

Det är därför släntklipparen på bilden verkar perfekt. Den tar ner gräs, kvistar och gräs som är 1,5 meter högt. Klarar 55 graders lutning samt att ingen person behöver klättra/krypa/kämpa sig efter den.
 
Jag tror att själva frågan i inlägget har missats. Jag är (no offence) inte ute efter tips på hur slänten ska klippas, och jag hade inte heller tänkt att köpa en släntklippare. Frågan var om någon känner till något företag i Stockholm som klipper gräs och har en liknande klippare i sin maskinpark. :D
 
  • Haha
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
J sjobergsson skrev:
Ja denna klarar ju större lutning än de fjärrstyrda så en sådan borde ju fungera och är ju något billigare.
[länk]
Stämmer tyvärr inte, av någon anledning så anger gräsklippartillverkarna lutningen i procent, och det är något helt annat än grader. 70% är ju knappt 35 grader.
 
Anledning: 70 är en betydligt coolare siffra än 35. :D

Känner varken till någon firma i Stockholm eller i Göteborg där jag bor, så jag drar mig ödmjukt tillbaka och ska försöka avhålla mig från vidare OT-inlägg. ;)
Lycka till med sökandet! (y)
 
Funkar det inte med en slåtterbalk? En sån får du för under 10.000:-
 
W Waggan skrev:
Funkar det inte med en slåtterbalk? En sån får du för under 10.000:-
Nej, du kan läsa varför i tidigare inlägg. Är som sagt inte intresserad av att köpa någon maskin.
 
T Taxture skrev:
[länk]

Håller iofs inte till i Stockholm men kanske värt att ringa och fråga?
Tack för tips, men 50 mil tur och retur, då behöver jag belåna huset. Dom tar inga jobb i Stockholm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.