Tack för tipsen då använder jag pensel så blir det bra från början.
Då får jag sätta igång på förmiddagarna i helgen och försöka hinna med partierna som då är i skuggan så kan jag ta och köra de andra partierna efter jobbet i veckan.
colorama ligger en bra bit bort från mig med huddinge är jag granne med och där finns både flugger och norens färg som jag får kika på.

Gick förbi ett hus idag som dom börjat måla på och där bröt dom mitt på panelen, såg lite konstigt ut och kan nog bli en "fin" kant där kan jag tänka mig.
Jag får ta med mig en liten stege så jag kommer hela vägen upp då kan jag även måla under taket som "sticker ut".
 
Plastpåse på penslarna funkar fint ,jag brukar köra med en hink vatten. Bara slänga ner dom där när man tar paus och sedan har jag en slaskbräda jag drar några tag över för att bli av med vattnet innan jag fortsätter. Har märkt att köper man penslar för över 100kr st så tar man hand om dom men med ett 5-pack för 50kr så skiter man i det vilket gör att det nog blir billigare med dom dyra i längden bortsett från att den dyra är så mycket trevligare att måla med. Har nog några som är över 10år gamla och nästan blir bättre med tiden, man hittar sin favoritpensel som man vårdar ömt. De snedskurna Anza Platinum är framförallt mina favoriter när man ska måla foder, behöver inte maskera men det är ändå lätt att verkligen täcka in i hörnen utan att drälla på fel yta.
 
Låter perfekt! Det blir nog lite dyrare penslar än de 3 pack jag brukar köpa från biltema för 29 kr :D men dom funkar bra för mindre och enklare arbeten där det inte är jätte viktigt med fin finish, som tex min baslåda i bilen som jag målade svart mot fukt som aldrig ser dagens ljus.
 
7ender
Glöm inte att olja och grunda ändträet nere mot marken om inte det är gjort. Helst snedsåga en droppnäsa.
 
7ender 7ender skrev:
Glöm inte att olja och grunda ändträet nere mot marken om inte det är gjort. Helst snedsåga en droppnäsa.
Garaget är från fabrik så vill jag ha mina 10 års garanti så får jag nog inte modda det så mycket men olja/måla in ändarna ska jag försöka mig på. ändarna siger åt sig rätt bra så jag kanske bara "knuggar" dom med gummi hanskar med färg och eller olja på, svårt att måla underifrån.
 
  • Gilla
7ender
  • Laddar…
Dropp skurna är dom faktiskt redan, var ute och kikade så det är rätt bra.
blev lite färg och penslar så jag borde klara mig till detta projekt.
1kODD48.jpg
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Ha Ha, vi har likadant golv, till nyligen grön träpanel men bortriven sen några veckor tillbaka samt en rätt lik byrå. Trodde först du var hemma hos mig och fotade, men annars är färg och penslar av god kvalitet så det blir nog bra.
 
V Ville_Vessla skrev:
Ha Ha, vi har likadant golv, till nyligen grön träpanel men bortriven sen några veckor tillbaka samt en rätt lik byrå. Trodde först du var hemma hos mig och fotade, men annars är färg och penslar av god kvalitet så det blir nog bra.
Kanske var det mig du hörde inatt ;)

Ja det hoppas jag för det var inte billigt inte. Han i affären sa att den här färgen är lite dyrare men mycket bättre och han kunde utan att tveka garantera minst 15 års livslängd.
Blev norens färg i huddinge, trevliga och väldigt kunniga. han tyckte det var väldigt bra att jag hade med mig grundfärgsburken.
Det blev "stockholms vit" eller "tonad vit".
 
Fan va jobbigt att måla i 26 graders hetta. målade ena långsidan imorse när det var ca 18 grader ute och tog de sista 10cm högst upp för en liten stund sen när det var 26 grader, fyfan va svetten sprutade och då hade jag arbetsbyxor och en jätte tunn måleridräkt på mig bara.
ska försöka mig på de 10 cm högst upp innan damen kommer på andra sidan då skuggan är där nu så får vi samarbeta med den.
finns det någon temp då man inte ska måla?
NgLy5ul.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.