Hej

Har en redigt ful vattenutkastare i trädgården. Ett rör som kommer upp ur marken och en kran på det. Bredvid sitter det ett 4-kants rör för avstängning vintertid.

Vill bli av med denna och istället ha en klassisk gårdspump istället. Men finns det någon fuskvarian av dessa där man typ kan koppla en slang i öppningen och slå av/på vattentrycket på något bra sätt? Har sökt men hittar inget där man kan koppla in vattenledning led tryck på samt ha vattenslang ifrån. Hjälp! :)
 
  • Ett vattenutkastarrör med kran som sticker upp ur gräsmark, intill en spade och jordhög, med ett avstängningsrör vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skaffa en snygg vattenutkastare i stället för något som ser ut som något det inte är.
 
Hej!
Hur gick det sen med att koppla vattenutkastare till en gårdspump? Jag är nämligen inne på samma idé och letar på nätet efter någon som lyckats. Vill inte köpa en gårdspump för några tusen bara för att inse att det aldrig kommer att funka.
Tacksam för svar.
 
Hej!

Blev ingen gårdspump. Jag la lite plattor runt vattenutkastaren men annars har det inte hänt så mycket. Skriv gärna här om du löser problemet.
 
eembretsen eembretsen skrev:
Hej!

Blev ingen gårdspump. Jag la lite plattor runt vattenutkastaren men annars har det inte hänt så mycket. Skriv gärna här om du löser problemet.
Tack för svar. Jag hör av mig om jag lyckas med det!
 
Ett sätt att lösa det är att modifiera gårdspumpen lite,
Montera dit någon typ av ”mikro”brytare på gårdspumpen så att när pumphandtaget lyfts så sluts brytaren så att en extern kul-/magnetventil öppnar och släpper på vatten till inloppet på gårdspumpen.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Tror inte det behöver vara så avancerat, sätt en kulkoppling innan gårdspumpen, dra igenom slangen och sätt en gardenakoppling i utloppet
 
eembretsen eembretsen skrev:
Tror inte det behöver vara så avancerat, sätt en kulkoppling innan gårdspumpen, dra igenom slangen och sätt en gardenakoppling i utloppet
Jomen det var mer åt det hållet jag tänkte mig. Behöver inte koppla brytare till själva pumphandtaget utan det räcker gott med att dra en slang genom pumpen om den nu får plats dvs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.