Hej alla erfarna!

Nu har jag och min sambo gått och väntat på att dagen då huset ska anlända, och nu är tiden äntligen här. I morgon måndag så kommer vårt Lyckan ifrån eksjöhus  :).
När jag gick in och tittade på väderprognosen så blev man ju inte direkt nöjd. Regn och kuling, måndag tisdag onsdag och fredag!

Vårat hus är väl i och för sig inte det första så levereats i regn, men det är ändå inte roligt.
Är jag orolig i onödan? Räcker det med lite dyra byggfläktar för att torka ut regelverket?

Tack för snabba och lugnande svar   ;)
 
Hej,

Ja, det går utmärkt att torka med byggfläktar, så länge du inte stänger in fukten går det alltid att torka.

/M
 
Ingår i snickarnas egenkontroller (som sedan samlas in av din KA) att mäta fukthalten innan man plastar igen väggarna.
 
Snailman
Eksjöhus har väl färdiga väggelement med plast, el och väggskivor, redan monterade antar jag?
 
Ja, allt förutom el. Elementen är klara med en masonitskiva som inre ytskikt.
 
Lyckan är väl ett enplanshus om jag inte minns fel. Annars kan det vara lite trist när det regnar allt för mycket på bjälklagskassetterna innan dom fått på yttertaket. Kassetterna består av spånplatta uppåt, isolering i mitten och plast neråt. Fukt i dessa gör att man måste skära upp plasten för att det ska torka ur ordentligt.

Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.