Den påsfria dammsugaren rymmer 500 ml.
Detta vore perfekt tillskott till Ryobi familjen, har tänkt köpa gräsklippare och borrmaskin med Ryobi skulle bli utmärkt med en Ryobi skaftdammsugare!
 
Svar : 500 ml rymmer den.

Motivering: Vi håller på och renovera för fullt, nyss inflyttade på en gård och där behöver man givetvis en bra dammsugare. Den vi har idag är en grovdammsugare då den gamla va så gammal och utsliten att den hamnade på tippen istället.
Nu hoppas jag och frun på vinst. :D
 
M
500ml

Har flertalet Ryobi verktyg både med och utan sladd och är nöjd med nästan alla, den som är minst bra är handdammsugaren så nu har Ryobi chansen att visa mej att dom kan göra dammsugare som fungerar.
 
500 ml

För att Ryobi är bäst, samt att min verktygstokiga grabb som dagligen bläddrar i Ryobi katalogen skulle bli otroligt glad för denna vinst. (Han fyller 4 nästa vecka)
 
500 ml!

I min nya studentlägenhet är det lite begränsat med plats. Just nu står min 10 år gamla dammsugare prydligt i hörnet av vardagsrummet. Skulle ge vuxenpoäng att ha en så otroligt smidig maskin förvarad i garderoben istället. Har även en skruvdragare från ryobi som skulle matcha fint :) Det skulle även leda till att jag skulle dammsuga bra mycket oftare!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]

Den här veckan tävlar ni om en sladdlös skaftdammsugare från Ryobi. Glöm en trasslig sladd som fastnar överallt, slipp omaket med att dammsugaren blir kvar bakom hörnet när du vill gå vidare… Den sladdlösa skaftdammsugaren R18SV7 som ingår i ONE+ serien från Ryobi är enkel att hantera och tar effektivt upp damm och smuts. Den motordrivna borsten i munstycket hjälper till att dra upp smuts och damm från mattor och HEPA 13-filtret tar bort minst 99,97% av luftburna partiklar med en storlek på 0,3 µm (mikrometer). Den förvaras upphängd på väggen och den avtagbara borsten har spår för att enkel klippa bort hår som fastnat. Batteri och laddare medföljer.

Totalt värde: ca 2 500 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna dammsugaren, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Hur mycket rymmer den påsfria uppsamlaren som sitter på skaftet?
Svaret hittar du här: se.ryobitools.eu

Vinnaren utses fredagen den 14 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
Hej
500ml, skulle vara perfekt att ha i uterummet som är fristående ute i trädgården.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]

Den här veckan tävlar ni om en sladdlös skaftdammsugare från Ryobi. Glöm en trasslig sladd som fastnar överallt, slipp omaket med att dammsugaren blir kvar bakom hörnet när du vill gå vidare… Den sladdlösa skaftdammsugaren R18SV7 som ingår i ONE+ serien från Ryobi är enkel att hantera och tar effektivt upp damm och smuts. Den motordrivna borsten i munstycket hjälper till att dra upp smuts och damm från mattor och HEPA 13-filtret tar bort minst 99,97% av luftburna partiklar med en storlek på 0,3 µm (mikrometer). Den förvaras upphängd på väggen och den avtagbara borsten har spår för att enkel klippa bort hår som fastnat. Batteri och laddare medföljer.

Totalt värde: ca 2 500 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna dammsugaren, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Hur mycket rymmer den påsfria uppsamlaren som sitter på skaftet?
Svaret hittar du här: se.ryobitools.eu

Vinnaren utses fredagen den 14 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 500 ml

Motivering:
Jag är nyfiken på Ryobis one+ serie. Har inget sedan tidigare! Är dock lite skeptisk till batteridrift? Övertyga mej...
 
500 ml

Hemma är det lite sladd vs skaft.
Jag skulle så gärna vilja jämna ut siffrorna och bevisa att skaft är minst lika bra som sladd.
Vore så kul att få vinna en och överraska här hemma.
 
500 ml
Vi håller på att renovera hemma samt fixa ute i trädgården, blir mycket spring in och ut så hade varit såå roligt med en sådan här lätt dammsugare. Nu när vi får det större hemma hade den här varit perfekt!
Jag älskar att städa och få det rent och fint, sen hade säkert min sambo börjat dammsuga om vi hade en sådan här :crysmile: Skämt å sido.
 
Svar: 500ml

Skulle behöva en skaftdammsugare placerad nära vårt matbord. Där blir det ofta massa smulor och smuts på golvet. Man orkar inte alltid dra fram stora golvdammsugaren varje dag. Så denna skulle vara ett bra komplement till vårt städmaterial :)
 
Den rymmer 500ml.

Om jag vann denna skulle jag ge den till min mor att ha på landställlet, där hon spenderat mer tid i samband med Covid-19. I dagsläget städar hon med en tung sladdammsugare som är från 80-talet. Tänk att få överraska henne med en ny, lätt, handhållen dammsugare istället. Och om jag vunnit den kan hon inte vägra att ta emot den enligt mantrat "så länge den gamla fungerar är det att kasta pengat i sjön med att köpa en ny"
 
500 ml

Med två katter som ränner ut och in dag och natt och som inte bara hårar, utan även tar med sig både växtlighet som barr och gräs och också en och annan mus, så skulle verkligen den här underlätta livet.
Mössen skulle kanske vara svåra att dammsuga upp, men mattan skulle kunna få sig en omgång och bli som ny varje dag, utan massa katthår.
 
Svar: 500 ml

Vi kommer att få tillökning i familjen i början av nästa år och därför har jag tagit mig an att bygga om vår lägenhet från en tvåa till en trea. Till detta har jag köpt ett större verktygspaket i ONE+ serien från Ryobi så en R18SV7 skaftdammsugare skulle komplettera det paketet perfekt för att hålla den nylagda fiskbensparketten ren och fin.
 
Svar: 500ml

Här är anledningen till att en Ryobi skaftdammsugare skulle komma väl till pass i vårt hem;
Sibirisk kattunge sover på soffan bredvid en persons barfota fötter.
Smirnoff - Sibirisk kattunge, 4 månader gammal. Fäller en del päls i sommarenvärmen.

Elvira - Homosapiens sapiens, 13 år gammal. Smular chips och kakor.

Victor - Homosapiens sapiens, 11 år gammal. Smular också chips och kakor...
 
500 ml.
Jag håller på att renovera ett hus och det står kartonger och grejer över allt, så en sladdlös dammsugare hade gjort det mycket lättare att hålla huset rent :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.