Bytt yttersta biten av övre vindskivan, samtliga 4 spetsar är skarvad 84cm upp, vilket kom väl till pass nu när denna passerat bäst före.
Renovering av övre vindskiva på röd trävilla, stegar och byggställning uppställda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad övre del av vindskiva och borttaget fågelbo syns på hus med stege lutad mot fasaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plockade bort en fågelbo modell större och lyckades få ihop det, så lite färg på det där så ;)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Behöver det verkligen målas? Har du fått ihop boet igen räcker det nog att du lite försiktigt placerar det i en trädklyka.
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 14 till
  • Laddar…
Sådärja! Då kom det på plats stupröret också. Och med skarpa vinklar som det böres till det gamla torpet. Även om det inte var helt galet med de pressade vinklarna som ändå hade 70 år på nacken (tillsammans med övrig avrinning), så kvalité var det absolut på dessa detaljer som aldrig målats och egentligen inga fel på heller förutom rännan som var genomrostad. Svepen som håller röret uppe är tillverkade med konor och betydligt vackrare än de annars på marknaden förekommande varianterna. Alla rördetaljerna har lödda falser och håller garanterat mot att de sprängs sönder, till motsats mot de fabrikstillverkade som tyvärr har ett närmast självklart ändamål att sprängas sönder på grund av undermålighet i kvalité...

Nymonterat stuprör med skarpa vinklar på ett rött gammalt torp, hållet uppe av vackra svep.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Idag har för ovanlighetens skull jag själv inte gjort något, utan det är hantverkare som jobbar. I källaren gjöts ett golv, och i köket lades en matta.
Hantverkare som gjuter betonggolv i källare med armeringsnät och laserinstrument.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hantverkare lägger en ny mörk matta i ett kö k med ljusa väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Ibland kan det var skönt att titta på när andra jobbar, dessutom går det fortare än om man skall göra det själv. Enda nackdelen är att det kostar mer pengar (man inte räknar sin egna tid i pengar...).
 
R roli skrev:
Ibland kan det var skönt att titta på när andra jobbar, dessutom går det fortare än om man skall göra det själv. Enda nackdelen är att det kostar mer pengar (man inte räknar sin egna tid i pengar...).
Ja, det är rejält mycket dyrare att låta betongarna jobba (med pumphyra och allt) än att blanda själv, men jag tyckte nära 2 kubik blev för mycket att ta själv. Och när det gäller mattläggningen tror jag proffsen är mycket bättre på mönsterpassning och tillskärning än vad jag skulle vara.

Men tack vare hemester så har man ju semesterpengar att ta av.
 
  • Gilla
roli
  • Laddar…
Oljat in rent trä på fönstren och grundat desamma. Blir lite "panikfix" i år. Nästa sommar blir det renovering på riktigt av dom och karmarna. När oljan ändå var framme så fick stolarna på bryggan en omgång av oljan dom med. Samt några skaft på trädgårdsredskapen med. Nu har jag gjort mig förtjänt av en kall... ;):D Nyligen oljat och grundat träfönster med synliga tecken av slitage, intill en röd husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en Falcon ölburk med suddig bakgrund av en trädgårdsstol och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Totem Totem skrev:
Oljat in rent trä på fönstren och grundat desamma. Blir lite "panikfix" i år. Nästa sommar blir det renovering på riktigt av dom och karmarna. När oljan ändå var framme så fick stolarna på bryggan en omgång av oljan dom med. Samt några skaft på trädgårdsredskapen med. Nu har jag gjort mig förtjänt av en kall... ;):D[bild] [bild]
Aldrig fel att tänka på vätskebalansen (y):cool::beer:
 
  • Gilla
Totem
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Aldrig fel att tänka på vätskebalansen (y):cool::beer:
Alldeles riktigt. Det är ju trots allt semester. (y):crysmile:
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ny vit frys placerad i ett kök bredvid vita skåp och en träpall med klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter fyra år i huset äntligen skaffat en frys till köket, slippa springa ner i källaren för att dyka i frysboxen längst in.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Totem Totem skrev:
Oljat in rent trä på fönstren och grundat desamma. Blir lite "panikfix" i år. Nästa sommar blir det renovering på riktigt av dom och karmarna. När oljan ändå var framme så fick stolarna på bryggan en omgång av oljan dom med. Samt några skaft på trädgårdsredskapen med. Nu har jag gjort mig förtjänt av en kall... ;):D[bild] [bild]
Finns egentligen ingen ursäkt liten nog för en kall i värmen. Ptcsh. AAH!! .....BURRP
 
  • Gilla
Totem och 1 till
  • Laddar…
Började isolera, sen kom åskan och regnet.

Delvis isolerad husvägg med gult isoleringsmaterial och ställningar, oordning på grund av regn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Tvättade mig nästan upp i nock på ena sidan.
Rödmålat hus med delvis tvättad fasad och stege, regnbåge i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Syns var jag inte nådde längre..
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Och medan jag meckade bromsar blev en markis monterad på baksidan. Hade velat ha den på framsidan medan jag skruvade i solen.

Nyinstallerad grå markis över uteplats på husets baksida med trädgårdsmöbler och poolskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
A
Fint! är den undre markisen ett kondensskydd;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.