Mats Nordén Mats Nordén skrev:
hej,
har samma problem, tacksam om jag kan få ta del av lösningen :)
Jag skulle också gärna ta del av lösningen. Jag kan inte heller ansluta CS till Cloud, jag får samma felmeddelande:

Nummer: 20001
Modul: Engine
Beskrivning: Kommunikationen misslyckades

Skulle bli ytterst tacksam då jag har slitit mitt hår i ett otal timmar utan framgång! :mad:
 
Skapa konto på riscocloud.com/ic/ och logga in, koppla sedan ihop kontot med ditt ID på larmet. (existing site)

Sen när du ansluter via CS måste du trycka i "Use advanced authentication" och fylla i följande:
- Access Service URL => https://www.riscocloud.com:449/elas/rpws/api/cs
- User => E-mail till kontot du skapade på riscocloud.com/ic/
- Password => Lösenordet till ditt konto
 
Hoppas att det är OK att väcka liv i en gammal tråd:giggle:

Jag har haft mycket strul med min app, vilket har gjort att jag kopplat upp det till riscocloud istället, vilket jag nu fått att fungera. Men jag skulle även vilja ha igång CS, hittade version 3.2.1, har skapat konto på både riscogroup och riscocloud/ic, men kan fortfarande inte logga in i CS. Möts av följande felmeddelande: "Login failure. User account is disabled"

Är det så att Risco har bivit hårdare och hårdare och därmed inte släpper in nya användare tro? Tacksam för all hjälp jag kan få :giggle:

Felmeddelande på skärmen som visar "Login failure. User account is disabled" i ett konfigurationsprogram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan du logga in i riscocloud/ic?
 
Japp, jag har lyckats lägga in konto där, och ligger själv som installer admin, och mitt larm syns och är uppkopplat
 
Men om du inte kan starta CS alls borde du väl logga in med standardanv/lösen, för sen autentisierar du ju i inställningarna när CS är startar.

Testa med:
Användarnamn: Admin
Lösenord: 123
 
  • Älska
Sticky
  • Laddar…
Det funkade! Lite pinsamt att jag inte knäckte det :crysmile: Provade Admin/Admin och Admin/Password, men inte 123


Stort tack för hjälpen tobbbenn!
 
Ingen fara! :)
Sen ställ in allting och tryck på pilen jämte blixten i menyn, den ska stå på cloud sen trycker du på blixten så den ansluter. Det första du då ska göra är att till kommunikation hämta alla så CS hämtar all info från din enhet
 
Får du det inte att funka, skicka ett PM så kan jag hälpa dig över Teamviewer eller liknande! Mvh Tobias
 
Nu har jag provat och lyckats få connection, men stötte då på "access code mismatch" Hittat två inställningar som jag tror jag måste ändra på i panelen, men iom att det är i programmeringsläget så skipper jag det tills imorgon så inte hela familjen vaknar :)
 
  • Gilla
tobbbenn
  • Laddar…
Jag fick det till att funka, tack för hjälpen! (y)
 
Härligt! :)
 
Har lusläst lite i tråden nu, har inget cs software nedladdat hur får man tag på den och är det genom en dator man måste använda denna?

Skaffade ett konto genom sidan ovan men funderar på om jag ska vidare eller ej.

Såg att man behöver ha cs software för firmware nerladdning är detta något som rekommenderas? Haft mitt system i några år funkat kanon dock börjar jag få meddelande om att cloud kopplas ifrån som sedan kopplas på några minuter senare. Kan vara 3 ggr per dag det hände och inte gjort tidigare..
Någon som vet? Risco bad mig göra system omstart vilket jag gjort men inte blivit mycket bättre
 
Du behöver inte CS men det underlättar konfigurationen något enorm. Ja du behöver dator med Windows (funkar inte med Mac, iPad, telefon etc).
 
Okej tack för svar. Hur får man tag på detta kollat runt hittar ingenstans..

Har skapat ett installatörs konto osv, vet ni om man kan göra något i installatörs cloud?
Jag kan addera panel id osv men inte gjort det ännu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.