S
Hej!

Är detta ett okej pris? Känns dyrt?

Pris:

Arbetskostnad 480465:- minus rot
Badrummet mäter1.60m x 2.20m
 
  • Detaljerad kostnadsförslag för renoveringsarbete inklusive arbetskostnader och ROT-avdrag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Känns märkligt. Varför kostar renoveringen av vardagsrummet 1687 kr per kvadratmeter och i hallen 2485 kr per kvadratmeter?
Ja, det känns dyrt.
 
Kan inte hjälpa dig med prissättningen, men stort tack för att du påminde mig om hur mycket jag sparade när jag renoverade min lägenhet helt själv. :) Och jag slapp ha in klåpare till hantverkare. (Väl medveten om att det finns intelligenta och duktiga sådana med yrkesstolthet. Som man aldrig hittar.)
 
Staffans2000
16000 för servicebilen! Vansinne, men antagligen fullt normalt.

Staffan
 
  • Gilla
TobiasStockholm
  • Laddar…
BirgitS
S Samja skrev:
Hej!

Är detta ett okej pris? Känns dyrt?

Pris:

Arbetskostnad 480465:- minus rot
Badrummet mäter1.60m x 2.20m
Varje fall i de större städerna så ligger priset för en badrumsrenovering i den storleksordningen (minst).

Men det är ju omöjligt att säga vad som är normalt för din lägenhet, ta bara en sån sak som att det är stor skillnad på att lägga ett golv som är en fyrkant på 6x11 m jämfört med 66 kvm med vinklar, småutrymmen och det kanske krävs att en bit av golvet läggs baklänges.

Enda sättet för dig att veta är att ta in fler offerter samt noga kolla upp referenser.


T Thomas_Blekinge skrev:
Varför kostar renoveringen av vardagsrummet 1687 kr per kvadratmeter och i hallen 2485 kr per kvadratmeter?
Det är väl inte så konstigt när de ska bygga en ny vägg i hallen medan det i vardagsrummet väl bara är målning av tak och väggar. Däremot är det ett konstigt sätt att ange priset.
 
Vad är "totalrenovering" av vardagsrum? 40 tusen låter rätt mycket men det är ju ganska beroende på vad som ingår :)
 
Öhm, är de bara jag som reagerar på att det längst ner står "material ingår inte i prisförslaget" och trots detta uppgår badrummets renoveringskostnsd till 174000kr. Då är det exkl vvs dessutom...

Ställer mig skeptisk till denna offert!
 
  • Gilla
pingflood
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Öhm, är de bara jag som reagerar på att det längst ner står "material ingår inte i prisförslaget" och trots detta uppgår badrummets renoveringskostnsd till 174000kr. Då är det exkl vvs dessutom...

Ställer mig skeptisk till denna offert!
Ja stämmer det så är det ju lite galet. 40 papp på bara vardagsrummet i arbete blir väl typ 70-80 timmar arbetstid om det inte ingår nåt material.
 
optimum
Välkommen till forumet.:D

Är det priser för Stockholm?
 
S
Tackar för att ni bekräftat min oro att den va galet hög.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.