R RoAd skrev:
Martin Armstrong? Inte den här jeppen väl? [länk]

I så fall känns det som en väldigt tveksam källa :)
Jo det är den Martin Armstrong.
 
R
Ok. Om vi bortser från att han verkar vara totalt opålitlig i allmänhet, vad får dig att tro att han har information om att Biden "är helt väck" när ingen annan verkar ha det? Vilka källor har han hänvisat till?
 
R RoAd skrev:
Ok. Om vi bortser från att han verkar vara totalt opålitlig i allmänhet, vad får dig att tro att han har information om att Biden "är helt väck" när ingen annan verkar ha det? Vilka källor har han hänvisat till?
R RoAd skrev:
Ok. Om vi bortser från att han verkar vara totalt opålitlig i allmänhet, vad får dig att tro att han har information om att Biden "är helt väck" när ingen annan verkar ha det? Vilka källor har han hänvisat till?
R RoAd skrev:
Ok. Om vi bortser från att han verkar vara totalt opålitlig i allmänhet, vad får dig att tro att han har information om att Biden "är helt väck" när ingen annan verkar ha det? Vilka källor har han hänvisat till?
Varför kapar du tråden med dina konspirationsfunderingar?
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
R
M Mike the Spike skrev:
Varför kapar du tråden med dina konspirationsfunderingar?
Vad menar du med "konspirationsfunderingar"? Jag har bara ifrågasatt uttalanden som jag just uppfattat som konspiratoriska. Att Soros styr världen och att Joe Biden skulle vara senil.

Om du tänker på rymdödlorna så var jag förstås ironisk. Trodde verkligen inte att jag behövde en smiley på det inlägget men jag kan ha haft fel.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Volvov70n skrev inte att Soros styr världen och Martin Armstrong sitter inte på hemlig information om att Biden börjar vara senil. Det är en allmän diskussion bland högerkommentatorer världen över.
 
  • Gilla
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
Excel
R RoAd skrev:
Ok. Om vi bortser från att han verkar vara totalt opålitlig i allmänhet, vad får dig att tro att han har information om att Biden "är helt väck" när ingen annan verkar ha det? Vilka källor har han hänvisat till?
Har för mig att han träffat honom själv och kunde avgöra. Den som inte ser att karln har kognitiva problem är både blind och döv. Vi får väl se efter valet hur det blir.

Åter till topic innan tråden spårar ut helt.
 
  • Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
R
M Mike the Spike skrev:
Volvov70n skrev inte att Soros styr världen och Martin Armstrong sitter inte på hemlig information om att Biden börjar vara senil. Det är en allmän diskussion bland högerkommentatorer världen över.
Visst, han påstod "bara" att "Soros ligger bakom BLM-demonstrationerna för att få Michelle Obama vald till president". Men det betyder förstås att hen har svalt hela, eller delar av, konspirationen om honom: https://en.wikipedia.org/wiki/George_Soros#Conspiracy_theories_and_threats
 
R RoAd skrev:
Visst, han påstod "bara" att "Soros ligger bakom BLM-demonstrationerna för att få Michelle Obama vald till president". Men det betyder förstås att hen har svalt hela, eller delar av, konspirationen om honom: [länk]
Det skrev han ju inte heller. Du bakar ju ihop allt till en konspiratorisk soppa. Det är det jag menar med när du kapar tråden med konspiratoriska funderingar. När du beskyller andra för att tro på konspirationsteorier. George Soros har grundat Open Society Foundation som finansierar olika medborgarrörelser som Antifa och många demokrater vill se Michelle Obama ställa upp som kandidat. Det betyder inte att Soros personligen betalar varje demonstrant eller mob som slår sönder och plundrar butiker. Men det betyder att Soros stödjer politiska rörelser med pengar.
 
  • Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
R
Så här skrev hen:

Det är därför antifa, sponsrade av George Soros kör stenhårt med BLM och tillåts hållas i pandemitider i främst demokrat styrda delstater.
Varför var det så viktigt att få in Soros i argumentet? Och påstå en koppling mellan honom och antifa?

Nu är det ju egentligen inte du som ska svara på det men det verkar ju som om du tagit på dig rollen som talesperson för volvov70n.
 
R
M Mike the Spike skrev:
George Soros har grundat Open Society Foundation som finansierar olika medborgarrörelser som Antifa
Då får vi se en källa på det va? Så vitt jag vet är just det ryktet en del av konspirationsteorin kring Soros.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Då får vi se en källa på det va? Så vitt jag vet är just det ryktet en del av konspirationsteorin kring Soros.
Här kan du läsa att George Soros donerar pengar till Black Voters Matters precis nu i juli under BLM protesterna innan det kommande presidentvalet. Black Voters Matters arbetar för att få fler svarta att gå och rösta i valet. (Oj oj, de hade visst en knuten näve som symbol! Antifa-konspiration!). Black Voters Matters vill nog hellre se Michelle Obama som president än Trump.
https://www.google.se/amp/s/www.nyt...e-soros-racial-justice-organizations.amp.html

https://www.opensocietyfoundations.org/voices/a-220-million-investment-in-racial-justice

[URL]https://blackvotersmatterfund.org/
[/URL]
 
  • Gilla
GargamelSE och 1 till
  • Laddar…
R
Så den enda kopplingen till antifa är att BLM har en knuten näve som symbol? Inte vattentätt direkt. Den knutna handen har väl använts av många genom tiderna och antifa är nog inte de jag närmast förknippar den med.

Att OSF donerar pengar till rörelser kopplade till svartas rättigheter i USA mitt under BLM-rörelsen ser jag inte som jättemärkligt. Det faller ju helt klart inom deras verksamhetsområde.

Och jag vet faktiskt inte hur jag ska tolka ditt inlägg. Tror du på konspirationen kring Soros eller inte? Det låter ju trots allt som om du gör det.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Så den enda kopplingen till antifa är att BLM har en knuten näve som symbol? Inte vattentätt direkt. Den knutna handen har väl använts av många genom tiderna och antifa är nog inte de jag närmast förknippar den med.

Att OSF donerar pengar till rörelser kopplade till svartas rättigheter i USA mitt under BLM-rörelsen ser jag inte som jättemärkligt. Det faller ju helt klart inom deras verksamhetsområde.

Och jag vet faktiskt inte hur jag ska tolka ditt inlägg. Tror du på konspirationen kring Soros eller inte? Det låter ju trots allt som om du gör det.
Tråden handlar inte om konspirationsteorier. Den handlade om den globala ekonomin tills du kapade den och ifrågasatte att andra trodde på konspirationsteorier. Vi var några som började diskutera det kommande presidentvalet och Soros nämndes för att han nyss fått kritik från höger för att donera pengar för att påverka valet. Ingen tror på konspirationsteorier. Martin Armstrong nämns i tråden för att han är en känd investerare som gjort många förutsägelser om den globala ekonomin och dagligen bloggar om ekonomi och politik. Du visar tyvärr med ditt ifrågasättande att du inte riktigt hänger med vad som händer och du vinklar allas inlägg till någon konspiratorisk agenda.
 
  • Gilla
GargamelSE och 1 till
  • Laddar…
Excel
Detta är något som vi ser början på nu!
Kan mycket som finns i videon sken nu, inklusive helikopterpengar och FED trycker pengar i en extrem hög takt.


 
  • Gilla
Mike the Spike
  • Laddar…
R
M Mike the Spike skrev:
Tråden handlar inte om konspirationsteorier. Den handlade om den globala ekonomin tills du kapade den och ifrågasatte att andra trodde på konspirationsteorier.
Om man påstår att Soros betalar antifa för att genom BLM-demonstrationer få Michelle Obama vald till president så får man räkna med att bli misstänkt för att hysa konspiratoriska tankar. Resten av inlägget var inte heller fritt från liknande spekulationer.

Jag kunde kanske kunde yttrat mig mindre ironiskt, men att yttra mig tycker jag mig ha rätt till.

Det blir dock lite märkligt att diskutera detta med dig som inte skrev inlägget i fråga. Du vet ju knappast vad volvov70n menade med det hen skrev.

M Mike the Spike skrev:
Martin Armstrong nämns i tråden för att han är en känd investerare som gjort många förutsägelser om den globala ekonomin och dagligen bloggar om ekonomi och politik.
Jag tyckte bara att han var en mycket märklig källa till att Biden har alzheimers. Om han verkligen är sjuk så borde det väl finnas faktiska experter inom området (läkare) att hänvisa till istället för en dömd bedragare utan någon som helst medicinsk kompetens?
 
  • Gilla
erik_83 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.