Hur mycket skulle du kunna tänka dig betala för att slippa annonser på Byggahus.se?

  • Inget

    158 Röster 90,8%
  • 39 kr/månad

    8 Röster 4,6%
  • 59 kr/månad

    3 Röster 1,7%
  • 79 kr/månad

    2 Röster 1,1%
  • 99 kr/månad

    2 Röster 1,1%
  • 119 kr/månad

    1 Röster 0,6%
  • Antal röster
    174
  • Omröstningen stängd .
Sajten Youtube har infört betalmedlemskap som innebär att man slipper annonser och på så sätt får en bättre upplevelse om man betalar 119 kr i månaden. Och jag vet att det är många som är irriterade på annonserna, som tyvärr är vår enda inkomstkälla.

Om vi skulle införa möjligheten att surfa annonsfritt hos oss, hur mycket skulle du då kunna tänka dig betala för att slippa annonser helt på Byggahus.se och på så sätt få en snabbare och bättre upplevelse?

Det skulle vara väldigt värdefullt att få höra vad du/ni tycker och tänker om detta.
 
Jag röstar på inget, men bara för att jag inte stör mig på annonserna men det kan ju vara ett bra alternativ för dem som verkligen hatar dem...
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Konstigt nog, men Inget här heller. På TV har jag oerhört svårt för reklamkanaler och tittar helst på Playvarianter, men här är jag inte störd av det. Lättare att koppla bort på nåt vis.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Kan ju tillägga att jag brukar klicka på lite annonser här från och till för att generera mer klick-peng på sånt jag tycker kan vara av intresse.
Det medför dessutom att jag får mer relevanta annonser, så win-win!
 
  • Gilla
Strip och 1 till
  • Laddar…
Annonserna här är tack och lov på en rimlig nivå så det stör mig inte.
Jag skulle nog inte betala för att slippa annonser. Men det är mest för att jag inte gillar prenumerationer och den typen av uppbindande medlemskap utan skulle hellre supporta med sporadiska swishgåvor.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Eftersom annonserna är relevanta bryr jag mig inte. Upp till mig var jag handlar. Vore bra med en " Bra handel" tråd däremot eftersom vissa är otroligt bra
 
Måste fundera... annonser som stör på byggahus? nä vet inte ens att jag sett några, inte via mobilen iaf
 
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
A
Jag stör mig nog bara när annonserna känns oseriösa, när man får tv-shop vibbar av att läsa texterna på deras sida.
Närbild på ett finger som rengör öronvax ur ett öra.
 
Stör inte mig.
 
Hur kommer det sig att alternativen inte börjar lägre än 39 kr?

Jag stör mig inte heller på annonser, men jag har ju förstått att intäkterna från dem minskar....
 
Så länge man tydligt ser vad som är annons, stör det inte det minsta. I och med att annonserna finansierar verksamheten accepterar jag dem fullt ut.

Vill alltså inte ha en annonsfri prenumeration. 39:- låter som lite för mycket.
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
MultiMan
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Sajten Youtube har infört betalmedlemskap som innebär att man slipper annonser och på så sätt får en bättre upplevelse om man betalar 119 kr i månaden. Och jag vet att det är många som är irriterade på annonserna, som tyvärr är vår enda inkomstkälla.

Om vi skulle införa möjligheten att surfa annonsfritt hos oss, hur mycket skulle du då kunna tänka dig betala för att slippa annonser helt på Byggahus.se och på så sätt få en snabbare och bättre upplevelse?

Det skulle vara väldigt värdefullt att få höra vad du/ni tycker och tänker om detta.
Jag vill påpeka att för 119kr så får du hela Youtube inklusive deras egna serier och filmer (Originals) SAMT Google Play Music/Youtube Music (blir ett och samma vid årsskiftet) som i sig motsvarar Spotify. Allt för 119kr. Därför har jag betalat detta sedan starten och tycker det är billigt.

Som tack för trogen tjänst fick alla prenumeranter dessutom en gratis Nest Mini för ett tag sedan, värde 600kr.

Personligen tycker jag att ni borde börja under 39kr.

Hursomhelst, hur mycket jag än gillar Byggahus så stör det mig att jämföra med Youtube Premium, som alltså är långt mycket mer än bara annonsfrihet.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Den här typen av annonser stör mig inte. Det är stor skillnad mot ex. reklamen på TV4, där de stjäl min tid. På samma sätt klickar jag nästan aldrig på videolänkar på expressen, aftonbladet osv. Där måste man först titta på en irriterandlång reklamsnutt, innan man får se materialet.

Websidor där reklam läggs över innehållet, så man måste klicka bort dem, stör mig rejält, men jag stör mig mer på annonsören som döljer innehållet jag vill se, än på själva websidan.
 
  • Gilla
b8q och 1 till
  • Laddar…
J
Cynisk som jag är så är snarare frågan som ni tänker "hur mycket kan vi ta betalt utan att tappa för många läsare"...

Jag stör mig mindre på annonser på denna sida än på många andra sidor. Varför? De flesta på denna sidan är mer relevanta än på andra ställen.
 
Jag tror det är lite naivt och jämföra med Youtube också, med tanke på att det är ett helt annat typ av utbud där.

Ett ställe som kanske ligger närmare är Wikipedia, där jag faktiskt brukar lägga några slantar i hatten när de frågar... Brukar bli ett par tre gånger om året, någon 50-lapp per gång... Så 10-25 spänn i månaden betalar jag för att "få tillgång" till Wikipedia. Eller kanske snarare för att mindre bemedlade ska få tillgång.....

Jag förstår ju att den modellen är svår att driva företag på i Sverige 2020...
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.