P pierreh skrev:
Nyfiken fråga! Hur gör man om/när linen ska bytas? Känns krångligt! :)
Skruvar loss inre delen av kransen så inte alltför jobbigt. I teorin då, vi har aldrig bytt men börjar nog bli dags för det efter 9 år ...
 
TeroM TeroM skrev:
Skruvar loss inre delen av kransen så inte alltför jobbigt. I teorin då, vi har aldrig bytt men börjar nog bli dags för det efter 9 år ...
oj nio år! Vad är det för märke på den poolen/typ av pool? Sitter nämligen och planerar nästa års projekt nämligen.
 
9 år för liner på en pool från tex jof är inget konstigt. Metallen ger sig först. Vid typ 10-12 år. Är inne på vår tredje nu sen 96. Först deras billigaste. Höll 8 år. Sen nivån ovan i 11 år. Nu är vi på nästa och räknar med att få ut typ 12 år. Står ute året om.
 
john68 john68 skrev:
9 år för liner på en pool från tex jof är inget konstigt. Metallen ger sig först. Vid typ 10-12 år. Är inne på vår tredje nu sen 96. Först deras billigaste. Höll 8 år. Sen nivån ovan i 11 år. Nu är vi på nästa och räknar med att få ut typ 12 år. Står ute året om.
när du säger jof vad menar du då? Är nu i detta sammanhang.
 
P pierreh skrev:
oj nio år! Vad är det för märke på den poolen/typ av pool? Sitter nämligen och planerar nästa års projekt nämligen.
Beställde allt från https://primastarpool.se/
 
TeroM TeroM skrev:
Beställde allt från [länk]
Toppen. Har varit inne på deras sida. Då vet man att det är bra kvalitet. Tack för hjälpen
 
TeroM TeroM skrev:
Det var bara för att hålla bitarna ihop på plats temporärt. Var ett elände att hålla och kapa 16 bitar lagom långa i vinkel då alla bitar behövde kortas ner lika för att matcha poolradien. Bitarna är skruvade ner i de stående reglarna. Långa skruvar i ändträt... Ramen är fortfarande relativt plan men hade jag haft en domino vid bygget hade jag satt det mellan bitarna.
Vilken diameter/radie har du? Kommer du ihåg vilka vinklar du kapade med?
 
E EasyCash skrev:
Vilken diameter/radie har du? Kommer du ihåg vilka vinklar du kapade med?
Om de var i 16 delar så borde geringsvinkeln vara 22,5 grader vid varje skarv. Så kapat i 11,5 grader.
 
  • Gilla
EasyCash
  • Laddar…
E EasyCash skrev:
Vilken diameter/radie har du? Kommer du ihåg vilka vinklar du kapade med?
Poolen är 3,9 m. Vinklarna fick du svar på ovan men 22,5 / 2 är 11,25 men den noggrannheten har inte jag när jag jobbar.
 
  • Gilla
EasyCash
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Poolen är 3,9 m. Vinklarna fick du svar på ovan men 22,5 / 2 är 11,25 men den noggrannheten har inte jag när jag jobbar.
Tack för era svar.
 
Hej Tero, snyggt! vilken dimension har du använt på stolparna som bär upp kanterna runt poolen?
 
Marie. Marie. skrev:
Hej Tero, snyggt! vilken dimension har du använt på stolparna som bär upp kanterna runt poolen?
Tack. Storleken bestäms av hur bred krans man vill ha. Vill minnas att jag använde 45*145 till dessa.
 
  • Gilla
Marie.
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Skruvar loss inre delen av kransen så inte alltför jobbigt. I teorin då, vi har aldrig bytt men börjar nog bli dags för det efter 9 år ...
Jag får återkomma om detta, fick hem en ny liner i veckan och byter senare i vår.
 
TeroM TeroM skrev:
Det var bara för att hålla bitarna ihop på plats temporärt. Var ett elände att hålla och kapa 16 bitar lagom långa i vinkel då alla bitar behövde kortas ner lika för att matcha poolradien. Bitarna är skruvade ner i de stående reglarna. Långa skruvar i ändträt... Ramen är fortfarande relativt plan men hade jag haft en domino vid bygget hade jag satt det mellan bitarna.
Hej, sitter och läser i tråden nu och undrar också om bild två med innersta sargbrädan. Är den skruvad endast i ytterkant ner i stående reglar? Håller den sig ovanför poolens plåtsarg utan att vila med tyngden på den? Jättefint gjort! Har bara varit rädd för tyngden mot poolkanten och att det ska kunna vicka med tyngd på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.