Någon som kan rekommendera fönstertillverkare som har stora fasta fönster med modul 21 i höjd.

Hittar följande:

Elitfönster har 19b x 21h
Traryd 27b x 21h

Hur kommer det sig att elitönster inte har större bredder på sina fönster med modul 21 i höjd ?

//Henrik
 
Det har dom säkert om du kontaktar en av deras återförsäljare/säljare.
 
Ok får prova detta.

En ny fråga. Någon som vet vilken tillverkare som har den tunnaste glasdelande mittposten?
 
Det har att göra med vikten. Man ska orka montera fönsterna.
 
Är partierna så stora kanske man ska överväga aluminiumpartier istället. Lite lättare att hantera och montera då man stoppar i glasen i efterhand.

Jag har några partier från Elit på jobbet nu som är 20x25, men det krävs ju 4 man för att montera.
 
Ok ska helt klart ta vikten i åtanke. Någon som vet mer om diskreta mittposter ?
 
H hentu065 skrev:
Ok ska helt klart ta vikten i åtanke. Någon som vet mer om diskreta mittposter ?
Du får nog titta på något annat än träfönster om du vill ha stora glasytor.
 
H hentu065 skrev:
Någon som kan rekommendera fönstertillverkare som har stora fasta fönster med modul 21 i höjd.

Hittar följande:

Elitfönster har 19b x 21h
Traryd 27b x 21h

Hur kommer det sig att elitönster inte har större bredder på sina fönster med modul 21 i höjd ?

//Henrik
Hej,

Jag själv har jobbat ett antal år på Lenhovda fönster och sen har jobbat kortare period på Elitfönster.
Så klart dem bygger stora fönster, ni måste kontakta dem och göra en beställning på special order. Det kommer att kosta extra men jag är säkert att dem är fina fönster. Se till att fönster blir påklädda med aluminium då kommer ni att ha dem fönster i många år.

Lycka till
/ Muki
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.