Hej:D
Jag har haft pool sedan 2016. Kemikalier jag använder är klorpuckar, granulat och ph plus och minus. När jag backspolar i år så är vattnet mjölkigt. Tidigare år har det mer sett ut som lite grumligt vatten. Kan det vara kemikalierna som avger något? Det är inget problem egentligen men man undrar ju.
Vänligen
Lars-Göran Mjölkigt vatten samlas i en övergiven, igenväxt pool omgiven av gröna växter och stenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag använder enbart klor och de sista två veckorna har även jag haft samma mjölkiga vid backspolning. På försommaren är det ju gult pga pollen så jag har antagit att det är ngt i luften som gör detta nu.
 
john68 john68 skrev:
Jag använder enbart klor och de sista två veckorna har även jag haft samma mjölkiga vid backspolning. På försommaren är det ju gult pga pollen så jag har antagit att det är ngt i luften som gör detta nu.
Tack för ditt svar. problemet för oss är ju att det aldrig varit så tidigare.
 
Hur länge backspolar du ? Det kan ta ett tag innan det blir klart , bara fylla på mycket ( överfullt ) vatten och backspola , se bara till att det finns vatten så inte pumpen går torr med massor av bubblor.
 
  • Gilla
OdlarNicke
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Hur länge backspolar du ? Det kan ta ett tag innan det blir klart , bara fylla på mycket ( överfullt ) vatten och backspola , se bara till att det finns vatten så inte pumpen går torr med massor av bubblor.
Tack för ditt svar. Backspolar 2 minuter och de sista 30 sek så är vattnet rent. Pumpen trycker ut 500 liter på 2 min och innan jag backspolar så fyller jag på över breddavloppet.
 
  • Gilla
OdlarNicke
  • Laddar…
2 minuter ??????? Det tar minst 5 för att spola ur filtret om det är ett sandfilter, var inte bang för att spola, det är bara bra för det finns småååskit i sanden som ska ut det med.
 
L Lars-Göran 1234 skrev:
Tack för ditt svar. problemet för oss är ju att det aldrig varit så tidigare.
Inte för mig heller. Men eftersom jag enbart har klor och har samma problem så borde det iaf inte bero på det andra du tillsätter. Därav verkar det rimligaste vara att det är ngt i luften just nu. Vet inte vad som blommar för tf men jag bor i höjd med Skövde.
Sen räcker det visst att backspola tills vattnet är klart. Brukar inte ta mer än Max 1 minut för mig.
 
Kollade just pollekollen. Gråbo måttliga till höga halter. Dess blommor passar in bra på mjölkigt utseende.
 
L Lars-Göran 1234 skrev:
Tack för ditt svar. Backspolar 2 minuter och de sista 30 sek så är vattnet rent. Pumpen trycker ut 500 liter på 2 min och innan jag backspolar så fyller jag på över breddavloppet.
Tack för ditt svar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.