Som rubriken lyder. Har en Kärcher k4 högtryckstvätt där själva högtrycksslangen släpper från högtrycksmaskinen.

ibland kan jag tvätta i flera minuter innan den åker av ibland åker den av så fort jag trycker på pistolen för att spruta vatten.

Den klickar i maskinen när man kopplar in den och den sitter som den ska men när den väl släpper så släpper den med ett tryck. Som utskjuten ur en kanon flyger den av.

vad kan det bero på och vad kan jag göra åt det? Kan de va för högt tryck i den anslutna vattenslangen eller vad är det som gör att den släpper.
Riktigt jobbigt och använda den då man får ägna mer tid och att återansluta den än åt själv tvätten.
 
Låter som en låsbygel/sprint trillat bort.
Vilken modell av K4 har du, kan du ordna ett foto på tvätt/anslutning?

För högt tryck in låter inte rimligt då du har en pump emellan in och utledningarna.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Låter som en låsbygel/sprint trillat bort.
Vilken modell av K4 har du, kan du ordna ett foto på tvätt/anslutning?

För högt tryck in låter inte rimligt då du har en pump emellan in och utledningarna.
Gul och svart högtryckstvätt av märket Kärcher i ett rörigt garage med cykel och lådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en svart cykelstyre och bromskabel, med synlig slitage och smuts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nadliv Nadliv skrev:
[bild] [bild]
Ser ju onekligen rätt ut.
Det är inte så att anslutningen har 2 fasade sidor som måste vara rätt vridna för att munstycket ska bottna?
Kan du rycka loss slange när tvätten inte är på?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Ser ju onekligen rätt ut.
Det är inte så att anslutningen har 2 fasade sidor som måste vara rätt vridna för att munstycket ska bottna?
Kan du rycka loss slange när tvätten inte är på?
Nu när den är av går de ej dra loss den men så fort ja sätter på den med vattentryck så poppar den ut.
 
  • Gilla
Saarlane
  • Laddar…
Nadliv Nadliv skrev:
Nu när den är av går de ej dra loss den men så fort ja sätter på den med vattentryck så poppar den ut.
Drygt och mysko!
Jag pysslade en del med min K7 nyss och vill minnas anslutningen var fasad på 2 sidor, hur ser den ut på din tvätt?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Drygt och mysko!
Jag pysslade en del med min K7 nyss och vill minnas anslutningen var fasad på 2 sidor, hur ser den ut på din tvätt?

Närbild på en elsladdsanslutning med korroderade koppartrådar och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser du om sprinten går i spåret när du skjuter in slangen?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Ser du om sprinten går i spåret när du skjuter in slangen?
faktiskt inte kollat vad som händer när den flyger ut. Ska kika på de nästa gång vad som sker när den hoppar ut. Sprintern sitter ju kvar där den ska va även när den hoppar ut.
 
Jag tänker om den inte bottnar riktigt så sprinten hamnar ovanför klacken på anslutningen? :thinking:
 
FredrikR FredrikR skrev:
Jag tänker om den inte bottnar riktigt så sprinten hamnar ovanför klacken på anslutningen? :thinking:

Jo men d gör den. Ser ut som springer hamnar där den ska. Går inte dra loss den när den är avstängd. Sitter som berget.
 
A
Går det att vrida slangen när den är ansluten?
 
Handyman 1 skrev:
Går det att vrida slangen när den är ansluten?
alltså själva skaftet snurrar runt sin egen ”Axel”. Så den svarta delen snurrar runt. Men den guldiga delen som man trycker in går inte att vrida. Tänkte först om de va samma princip som med munstyckena att man trycker in o vrider. Men de fysiskt omöjligt.
 
A
Ena bakre kanten av mässinsytan i spåret ser sliten ut(avfasad)kan det räcka för att sprinten ska släppa?
 
Nadliv Nadliv skrev:
alltså själva skaftet snurrar runt sin egen ”Axel”. Så den svarta delen snurrar runt. Men den guldiga delen som man trycker in går inte att vrida. Tänkte först om de va samma princip som med munstyckena att man trycker in o vrider. Men de fysiskt omöjligt.
Den borde väl inte snurra? Alltså svarta delen i förhållande till den guldiga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.