Har nyss installerat en SPC 4300 uppgraderad till 3.11.1. Allt fungerar bra som jag tänkt mig med SMS från GSM modemet. Däremot har jag kört totalt fast när det gäller att få igång SPC Connect. Har läst mycket här i forumet och försökt följa olika tips. Har även försökt följa steg för steg anvisningar från SPC Vanderbilt support.
Hoppas att någon vänlig medlem här på forumet kan hjälpa mig "upp mig ur diket".

Lägesbeskrivning:
- I manöverpanelens display står det i viloläge SPC Connect offline.
- Har ett konto på "SPC connect" men när jag försöker registrera centralen där så får jag "Fel, Det går inte att lägga till en central på kontot när centralen är offline"
- Centralens 2 gröna lysdioder visar att den är ansluten till internet.
- Kör DHCP och kopplar upp mig mot centralens web interface via lokalt nätverk
- Nätverkslogg ATS1: visar status: NERE
- ATP-logg visar mängder av TCP anslutning OK och att det sekunden senare står TCP anslutning stängd. Visar också händelsöverföringstimeout och pollsändningstimeout.
- Har säkrat att min dator kommer ut genom port 52000 med hjälp portquiz.net
- Har aktiverat telnet på både SPC och dator och försökt följa tips från "Larmskolan". Osäker om jag gjort rätt och vad man eventuellt kan dra för slutsats.
 
Har samma problem med connnect. Dock så har jag sedan en vecka tillbaka haft kontakt för att sen tappa kontakten och att den sen kommer tillbaka. Men sen igår funkar det inte men jag får push. När jag loggar in i centralen via LAN så står det initiering. Men det hoppar aldrig igång.
Jag har samma firmwire.
 
Grattis Johenrik, då ligger du steget före mig. Om du både har push och "initiering" så gissar jag att du lyckats registrera din central. Stämmer det ?
 
  • Gilla
Johenrik och 1 till
  • Laddar…
G GNV16 skrev:
Grattis Johenrik, då ligger du steget före mig. Om du både har push och "initiering" så gissar jag att du lyckats registrera din central. Stämmer det ?
Ja den är registrerad och jag ser den när jag loggar in i connect-web. Men där står ett felmeddelande när den ska hämta data och har kan inte ansluta till centralen den vägen.
I morse stod det i displayen att connect låg nere med fick notis ändå..
Skumt fel, misstänkte att det kanske hade med nätverket att göra men eftersom jag kan koppla upp mig via webbläsaren så här den ju kontakt där och dessutom pushen. Söker efter info överallt.
 
Söker också intensivt efter information för att få igång anläggningen på riktigt.
Vet du om SPC har någon telefonsupport dit DIY kan vända sig?
 
Connect har haft intermittenta problem senaste veckan.
 
Ja det märks. Bara gilla läget och vänta på att det hoppar igång eller göra nåt mer?
 
Tror inte mina problem har att göra med att Connect tidvis ligger nere.
Har haft problemet sedan jag startade upp centralen för ca 2 veckor sedan.
Alla tips som kan hjälpa mig ur dödläget tas tacksamt emot.
 
G GNV16 skrev:
Har nyss installerat en SPC 4300 uppgraderad till 3.11.1. Allt fungerar bra som jag tänkt mig med SMS från GSM modemet. Däremot har jag kört totalt fast när det gäller att få igång SPC Connect. Har läst mycket här i forumet och försökt följa olika tips. Har även försökt följa steg för steg anvisningar från SPC Vanderbilt support.
Hoppas att någon vänlig medlem här på forumet kan hjälpa mig "upp mig ur diket".

Lägesbeskrivning:
- I manöverpanelens display står det i viloläge SPC Connect offline.
- Har ett konto på "SPC connect" men när jag försöker registrera centralen där så får jag "Fel, Det går inte att lägga till en central på kontot när centralen är offline"
- Centralens 2 gröna lysdioder visar att den är ansluten till internet.
- Kör DHCP och kopplar upp mig mot centralens web interface via lokalt nätverk
- Nätverkslogg ATS1: visar status: NERE
- ATP-logg visar mängder av TCP anslutning OK och att det sekunden senare står TCP anslutning stängd. Visar också händelsöverföringstimeout och pollsändningstimeout.
- Har säkrat att min dator kommer ut genom port 52000 med hjälp portquiz.net
- Har aktiverat telnet på både SPC och dator och försökt följa tips från "Larmskolan". Osäker om jag gjort rätt och vad man eventuellt kan dra för slutsats.
Väldigt svårt att veta vad problemet är. Det som brukar strula är krypteringsnyckeln som kan behöva resetas i både din ände och på Connect-sidan. Kan bara göras med ett installatörskonto, men jag tror det fortfarande går att skapa ett tillfälligt sådant. Dock tror jag inte det är ditt primära problem eftersom du inte ens kan registrera SPC:n. Vet inte vilka anvisningar du följt, men här är en ganska bra vägledning (dock anpassad till installatörer): https://www.spcsupportinfo.com/SPCConnectPro/?page_id=1536
 
  • Gilla
GNV16
  • Laddar…
Nu har jag fått kontakt igen. Även via app.
 
Grattis ! Johenrik
Har mina utmaningar kvar.

Tack till gol för bra tips
Har tidigare försökt följa anvisningarna i länken du skickade.
Omfattande material att ta sig igenom, en del har jag gjort, och en del återstår. Skall fortsätta.
Undrar om inte mitt problem ligger på en mer grundläggande nivå eftersom jag inte ens kan registrera centralen på Connect.

Fråga: Är det någon som vet om strul med krypteringsnycklar kan omöjliggöra registrering av centralen på Connect.
 
  • Skärmklipp av loggfiler med tidsstämplade TCP-händelser och händelseöverföringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Johenrik
  • Laddar…
Tråkigt när man bara vill att det ska funka
 
  • Gilla
GNV16
  • Laddar…
Kortvarig glädje..nere igen
 
Tråkigt att höra, men trevligt för mig med sällskap i "träsket".
Skall prova idag att koppla larmet direkt utan att gå via routern.
 
  • Gilla
Johenrik
  • Laddar…
Hur har det gått?
Jag sitter här med samma problem och börjar bli lite lätt desperat :(
Skärmdump av systemlogg med TCP-anslutningsfel och ATP-operativa meddelanden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.