Hej!

Ny på forumet, ny i husköparbranschen...

Vi ska med stor sannolikhet köpa ett hus under hösten och har en sammanlagd budget på runt 1.5 mille. Vi har fastnat för Stora Katthult från Smålandsvillan. Någon som har byggt detta hus eller något annat från företaget?

Hälsningar
Molin
 
Molin: Har du fått veta något mer eller fått några privata meddelanden?

Vi är också intresserade av Katthult men hittar inte mycket på forumet.
 
hej

skall bygga lamhult själv från Smålansvillan

hitta ej så mycket om det .hör gärna av er med frågor
håller själv på att få till med ritningar på övervåningen
Skulle behöva nåt bra progg eller tips,,får hjärnblödning snart ;D

mvh TR
 
Hej TR

Vi håller också på att bygga Smålandsvillans Lamhult! Inflytt är sista veckan i oktober. Hur har du tänkt att inreda övervåningen? Vi ska inte inreda den på en gång men lite förslag på inrednig skulle uppskattas mycket. Var bygger ni ert Lamhult? Själva bygger vi i Kumla/ utanför Örebro.

Mvh Lamhults byggare
 
Hej
Fick leveransbesked i torsdags,vecka 50 så inflyttning vecka 51,,efter julen börjar vi med övervåningen. Vi har tänkt oss att ha ett större badrum & 2 större rum + 1 allrum
badrummet skall även ha liten bastu 3-4m2 .så total 8m2
blir badrummet,,i taket har vi valt bort takkupa,,vi kommer att sätta in 3 större fönster i taket 1 av dom kommer att var i badrummet.. ..har även fuderat lite på om det går att bygga ända upp i nocken,, vi kommer att vitlasyr panel i taket & väggarna, vissa delar av kommer bli gips.Golvet kom att bli nåt fr Pergo (diggar dom golven Pga snygga som f--n) tanken har varit att få ljus miljö som möjligt,, 2 st barn också som skall ha sitt .-)..Vi bygger i Trollhättan ,,


/TR
Keep in Touch ;)
 
Vet ni om det överhuvudtaget är möjligt att göra några ändringar hos Smålandsvillan. Tar man det i så fall med hantverkare på plats eller kan man göra en deal innan köp? Har ingen aning om hur det fungerar hos S-villan.

På Smålandsvillans hemsida står det ju tyvärr inget om att t.ex. lägga klinker i hall/bad/kök. Jag tycker det verkar väldigt onödigt att lägga ex. våtrumsmatta och sedan riva ut den igen bara för att man vill ha klinker! :surprised:

Nästa helg ska vi iväg på vår första visning av Smålandsvillan. Sååå nyfiken att jag nästan spricker.
 
Hej
Har för mig att du kan välja bort golvet & från s-villan,
& ni själva köper in, innebär att ni lägger det själva eller snickarn .gäller då hela bottenvåningen,,badrummet kan man få med plast matta eller utan för kunna kakla själv
/TR
 
Tack TR ska försöka få några svar från säljaren om det inte blir packat med folk. :D
 
Man kan nog inte göra några ändringar med Smålandsvillan, men man kan ju alltid ta det med snickarna när huset står på plats!!:)

Vi ska ha kaklat o klinkat badrum så vi får avdrag för våtrumsmatta o våtrumstapet och badrummet lev "kaklingsförberett"

Vår säljare har sedan kontakt med en murare som fixar jobbet. Går bra att klinka hallen på samma sätt oxå tror jag.

Så här kan man nog göra med de flesta hustillverkare tror jag.
 
Vi bor i ett Stora Katthult, och är ganska precis klara med att inreda övervåningen. Bara lite lister och dörrar kvar. :) Vi har bott här ett år och är jättenöjda. Fråga om du undrar något.

Vi har ett st katthult med fönster samt burspråk. Och lite annat krimskrams. ;)
 
TR skrev:
Hej
.. ..har även fuderat lite på om det går att bygga ända upp i nocken,, ,,


/TR
Keep in Touch  ;)
Takstolarna är inte läckra alls, men de går säkert att klä in med något snyggt. Vi byggde in våra och var kvitt problemet. ;)
 
lattaleo tack för ditt svar

vi kommer att göra det också

ni har inga foton på hur det blev,,vore jättkul att se hur det blev

Tack
TR
 
Vi ska oxå klä våra takstolar på vårt Mariannelund och bygga tak upp till nocken. Tror det blir kalas!

Hade varit kul att se hur dom omklädda takstolarna ovan blev.... Efterlyser oxå lite foton! :)
 
Jag har några bilder från ett stora Lönneberga som har valt att bygga upp till nock. Det kan vara något att titta på men jag varnar för färgvalet...

/ A
 
Andy-Pandy, kan du inte lägga in lite bilder?? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.