Hej Martina!

Jag har efterfrågat en kalkyl på Smygehamn (nyckelfärdigt) men inte fått något svar ännu. Håller med om att husen ser fina ut. Återkommer när jag fått kalkylen! Även jag skulle uppskatta erfarenheter av detta företag!

Ulrika
 
Såg i helgen en villa Hasseludden i planlösningen men något utökad version byggd av Trivselhus. Utökningen gällde främst rummen i sovavd som var 10,1 kvm vardera. I Trivselhus version var det mycket fint och bra på alla sätt. Mycket stor hall med dubbelytterdörrar och rejäl skjutdörrsgarderob, praktisk klädkammare i anslutning (kan bli bastu). Stora ytor att "representera" på i och med att kök och vardags/matrum var ihopbyggt och öppet. Jag tyckte dock att det kändes kalt och omysigt med öppet till nock i vardagsrummet. Bra med allrum/tv-rum! Bra med rejäl tvättstuga och lättillgänglig grovköksentré för barn med leriga stövlar. Hade det bara kostat en miljon mindre hade jag redan beställt ett likadant... (Denna ganska påkostade version ca 2,8 milj totalt inkl tomt, Va etc)
 
??? ???

Hur mycket kostade tomten?

/ Cissi
 
Martina,

På Husexpo står villa Edsviken från A-hus. Detta är 1 1/2 plans varianten av villa Hasseludden. Som du kan se i katalogen är dessa hus relativt lika, kök, v-rum & klädv identiska. Om du funderar på Hasseludden tycker jag det kan vara värt ett besök.

Om det är bra eller dåligt ? Jag återkommer om c:a ett halvår för lite input........vi skall bygga en variant av villa Edsviken men inte med A-hus som leverantör av stommen.

Vi frågade A-hus i början av byggkarusellen och jag tror att Edsviken skulle kosta knappt 2 milj (siffran är tagen ur minnet.....) + tomt
 
Cissi, har för mig att tomt va etc gick på runt 400 000 kr. (Västerås är närmare Stockholm än man tror, iaf omm an ser på tomtpriserna nu!).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.