Hej,
Jag håller på att brädfordra mitt hus som per idag har en fasad med eternitplattor. Jag sätter brädorna utanpå, utan att ta bort plattorna, och min snickare som hjälpte mig regla upp använde bara reglar, vindpapp och sedan spiklält eftersom han menade (och flera andra jag pratat med också) att om man tilläggsisolerar är det risk för kondens mellan lagren eftersom det redan finns ett lager isolering under eterniten. Nu är två väggar gjorda och jag har en ny snickare som skall regla upp vägg 3 och 4 eftersom den första fick förhinder, och han säger att det inte är någon risk för kondens. Vad är det som stämmer här ?? Tack för svar :)
 
Hej enl min mening är det bäst att tilläggsisolera, och tycker det är dumt att inte göra det när man ändå byter fasad, och risk för kondens anser jag inte att det är! Var noga när du isolerar bara,Lycka till!!
 
Tobias86fransson Tobias86fransson skrev:
Hej enl min mening är det bäst att tilläggsisolera, och tycker det är dumt att inte göra det när man ändå byter fasad, och risk för kondens anser jag inte att det är! Var noga när du isolerar bara,Lycka till!!
Tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.