Har följande drivdon (heter det så?) innanför skåpsluckan i köket. LED-drivdon för 350mA lampor med kabelanslutningar, text och symboler för specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den driver två ledlampor under skåpen. Jag skulle behöva en tredje ledlampa och undrar om det här är en sorts transformator som omvandlar till 12V och om jag således kan göra jobbet själv när jag inte är elektriker, förutsatt att den klarar en tredje lampa? Någon som kan ge vettiga instruktioner på hur man går tillväga om man vill montera en tredje lampa? Drivdon för LED-belysning med teknisk specifikation och kablar, monterat innanför en skåplucka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är ett drivdon för konstant ström 350 mA och som klarar max ca 15 W. Så om du idag bara har två st, som i normala fall är på 1 W styck, så finns det plats för en till. Men kolla dina befintliga LEDar om de har en högre effekt än 1 W. Du vill ju ha en tredje som lyser lika starkt?

Du ska då alltså leta efter en downlight för 350 mA och med samma effekt som dina befintliga.

Arbetet på sekundärsidan om drivdonet kräver inte behörighet, men du ska ju göra ett bra jobb i alla fall. Alla LED ska vara kopplade i serie.
 
Tack för det. Vad ska jag välja för kabel? Och vad kallas den där runda mojängen på bilden som jag antar man tvinnar ihop kabeln i när man seriekopplar?
 
Väcker liv i den här tråden igen. Vill montera en extra led strip i en hörnprofil under skåpent istället för en extra downlight. Kanske ca 50-60 cm. Bifogar bild på befintlig downlight. Hur vet jag W-antalet på denna?
 
  • Närbild på en avtagen downlight med fyra LED-komponenter och teknisk text "Eastfield 350mA".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
LED strippen är den gjord för 350 mA konstantström? Kapbara strippar är gjorda för konstant spänning (typiskt 12 volt)
Behöver kanske ett eget drivdon för strippen.

Kvalificerad gissning är att befintlig spot är på ca 3W
(350mA x 3 volt = ca 1watt och 3 st = 3W
 
Inte köpt någon strip än, jag hade tänkt det då det hade passat bättre i köket. Trodde drivhuset anpassade till 12V?

Edit: ja det står 350mA på den.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.