Sitter och tittar lite på belysning i garaget, sökte runt lite på forumet men hittade inget svar egentligen.

Är lite allergisk mot dom lysrörsplastlådor som oftast används i garage även om dom fyller sitt syfte och är ofta kostnadseffektiva.

Tittar därför mer på LED-paneler som alternativ.

Mitt garage är på 32 kvm och vad jag kan läsa mig på så vill jag nog ha runt 500 lux vid maxeffekt men kunna dimma ner vid behov.

För att uppnå ~500 lux på min yta så borde jag kunna använda 6 stycken sådana här:
https://www.ljustema.se/16-30w-led-...nel-190mm-3000k-2500lm-25w-7392529146301.html

Det skulle ge 15 000 lumen (16 000 lumen är 500 lux på 32 kvm), så det är ungefär 93,75% vilket borde vara good enough.

Någon här som har erfarenhet av antingen dessa LED-paneler eller andra som skulle kunna funka? Även, är jag helt ute och cyklar gällande uträkningen? =)
 
Har du tittat på IKEAs NYMÅNE LED plafond vit 28 W 2700 K 1800 lumen?

Tyckte den var ett väldigt prisvärt kr/lumen alternativ när vi renoverade garaget.
 
C Christoffer L skrev:
Har du tittat på IKEAs NYMÅNE LED plafond vit 28 W 2700 K 1800 lumen?

Tyckte den var ett väldigt prisvärt kr/lumen alternativ när vi renoverade garaget.
Den har jag inte kollat på, ska titta direkt :)

Tack för tipset

Hur många använde ni och vilken lux siktade du på? Blev du nöjd?
 
Används bara till förvaring, och inget arbete så jag satte upp fyra stycken utan att tänkta så mycket mer. Blir bra tryck i ljuset.
 
  • Gilla
sundset
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.